allergi

Den tiden man merker at nå skjer det noe i luften.
Varme vinder fra sør – det blir grønt her og der, og det spirer.
Det begynner å nærme seg tendensen, vår!

Og i den sammenheng følger det med allergi
for min del.
Og den har jeg merket en stund, og i dag tok jeg veien til legesenteret og fikk min allergisprøyte.
Ah!
Så var det gjort.

I går var en kald og flott dag 

Med tur rundt i bygda.


Et voldsomt leven av måsen som føyk rundt.


 

Og i dag er det en mere vindfull/sur vind-dag.


Nå kan det bare lage seg til her og der for våren, jeg er forberedt!
Allergi eller ikke. 
Våren er velkommen og den er herlig!

 

 

 

 

#våreervelkommen #allergi #allergisprøyte #medisin #allergisk #vårfølelsen #fotografering #februar #bilder

12 kommentarer
    1. Ja så deilig.nå kan du nyte våren uten nys og snue…Godt du har god virkning av den..for alle har vist ikke det…. Flotte bilder, og jammen har dere mye knopper..jeg ser dem spretter her også…under snøen…hihih ha en god kveld!

    2. Cecilie kristiansen: Tusen takk 🙂 Ja jeg er helårsallergiker. Jula har sine ting jeg reagerer på pluss jeg reagerer på vedfyring…………. og jeg fyrer jo med ved………… så begynner det i januar/februar med hovne øyne, irritert hals, tretthet, hodepine, kløing i hals og øyne – i fjor tok jeg ikke allergisprøyte for klarte meg med tabletter. Så dette er uansett værste tiden for meg og når Bjørka spretter……………… jeg har ventoline for tung pust. Reagerer som sagt på alt som spretter frem nå……….. og varme vinder fra sør som fører med seg pollen……………. 🙂 Kanskje det er det du også reagerer på nå da om du merker noe 🙂

    3. Anonym: Ja, kenacort injeksjon virker på pollen. Jeg reagerer på det som kommer med vinden nå i det skiftende veret med mildt og kaldt om en annen. Vinden fører med pollen fra varme strøk. Så reagerer jeg på alt som spretter ut nå fremover. Så går det seg til. Meg hjelper KENACORT injeksjon 🙂

    4. fruensvilje.blogg .no: Ja det gjør jeg også, andre deler av året 🙂 Akkurat nå hjelper det ikke med bare det. Jeg har ventoline inhalasjon for pusten da jeg får en slags astma i værste vårspretten 🙂 Men det hjelper og våren er hjertelig velkommen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg