brød

BESTEMORS
GROVBRØD

 


Så tok jeg og baket brød.
Dette har jeg smakt hos en venninne som inviterte til lunsj….
Og kjøpte denne pakken i fjor en gang.
Så har den ligget i en skuff på kjøkkenet og bare ventet på å bli tatt frem 🙂
Og i går laget jeg TO bestemors grovbrød.

Veldig greit liksom.
Her er det bare å tilsette gjær og vann 🙂


Så har jeg jo en kjøkkenmaskin som jeg aldri bruker…..
Og i og med at deigen skulle eltes lenge, var det bare å blåse støvet av den og ta den i bruk.
Jeg liker å lage deig i bolle og røre med hand, men denne måtte jo elte så lenge at jeg hadde blitt totalt gåen om jeg hadde brukt bolle og sleiv 😀
hehehe

Så den surret og gjekk den……..
Så smurte jeg to former brøddeiga skulle i.


Deler deigen i to og dytter den ned i de to smurte formene.
Egentlig skulle jeg forme de på benken først men det gjorde jeg altså ikke.

Så har jeg penslet de med lunkent vann for å få en hard overflate 🙂

Ja, de blei ikke så helt værst da 🙂
Og jeg hadde med meg niste til nattevakten – skiver med hvitost 🙂
De er gode de brøda her!


Jeg er ingen brødbaker, men disse var jo helt ok å lage.
Jeg har skåret de opp i skiver og lagt i frysen.
Så kan jeg ta ut eksakt skiver jeg trenger og bare legge de i brødristeren og tine de 🙂

 

 

 

#grovbrød #bake #2bestemorsgrovbrød #blogg #møllerens #littavhvert

14 kommentarer

Siste innlegg