fitbit

TIRSDAG

Og det er på tide å ta tak i jula……… jepp……
Det som ble gjort i jula, av alt det som blei spist….
Det har lagt seg på plasser jeg ikke trives med…..
Så da er det på tide å ta tak 🙂

Og jeg har da gått en tur i dag, i bygda og til Golleneset fyr, med 
FITBIT-klokka, for nå skal det telles skritt igjen.

Men, ikke alle vil gå tur da, for Mr Sniff vil bare ligge på kofferten min for tiden 🙂

Vi går i bygda.

Og her er det rene vårfølelsen.
Ikke glatte veier eller snø i det hele tatt.
Bare litt is her og der som minner om det som var.

Dette grønne huset har vært så lenge jeg kan huske – og stått tomt i 45 år iallefall, så nå måtte de som har arvet det og eiger tomt her, bare få det revet.
Det har ikke blitt vedlikeholdt da de ikke visste hva de skulle bruke det til….
Og nå forsvinner det.

Jeg tror jeg aldri har vært inne i det huset.
Husker at vi ble fortalt at det spøkte i huset………….


I går var det kraftig vind her.
Storm.
Så mens jeg satt på bussen fra Oslo på hjemveien var det dårlig vær her.

En båt er på vei ut fra havnen.


Jeg så at det var store bølger her, så gjekk dit hvor jeg så det var greit å gå, og tok noen bilder 🙂


Det er spennende med dette veret vi får til tider, bare det ikke ødelegger rundt seg.


Så rusler vi til Golleneset fyr.
Jeg vil se hva en slik liten runde gir av skritt.
Ikke det at den er liten, men i den grad jeg er vant til de større turer er det greit å vite hvor mange skritt det gir med denne runden.

Og det er mye sjø i dag.


Vi må se etter når bølgene slår inn for å løpe over sjellsanden og opp trappene til fyret 🙂


Vel hjemme viser 
FITBIT dette.
Jeg har gått 7479 skritt før klokken er 13.00.

Så gjør jeg noen forefallende oppgaver inne før jeg drar til Fosnavåg og handler og tar en kaffe hos venninne Marie.

Har planlagt salat til middag i dag.

PASTASALAT

* fullkornpasta
* grønn paprika
* rød paprika
* agurk
* tomat
* kylling
*rødløk
* 1/2 tsj salt
* 1/2 tsj pepper
* 3-4 ss olje
* 1 tsj vineddikk

Bland alt godt.

Du kan tilsette det meste i en slik salat, og i dag blei den slik 😀

Mmmmmmmmmmmm
Godt!

Og nå viser FITBIT 9983 skritt og jeg skal snart på korøving.
Jeg har brukt føttene og hele meg i hele dag 🙂
Supert!

Kos deg der du er!

 

 

 

 

#fitbit #titisenskritt #skritteller #aktivtrening #salat #kyllingsalat #tenkesunt #dagen #positivtenking #aktiv #turglede

10 kommentarer
    1. god kvelden,en deilig tur på dere i dag,etter all isen som har vært er tørre fine veier en himmelrike å gå på hi hi .Det var helt sikkert en mening i att det grønne huset ikke skulle bevarest,og hvem hvet,kanskje kommer det opp en fin fritidsbolig istedenfor :=)
      jeg teller også skritt for tiden,jula gav meg 4 ekstra kilo og dei vil jeg ikke beholde,det går tregt for ennå tar jeg en sjokoladebit og julekake om jeg titter oppom svigermor,men jeg går tur hver dag ,til nå har jeg trakket 14371 skritt og sier meg fornøgde med det,kos deg på kor,når du er ferdige har du også gått langt over 10 000 skritt :=)

    2. Så bart det er blitt hos dere da…Snur fort…Flotte bilder! og lykke til med å få kroppen i balanse igjen..jeg skal snart begynne jeg også..Bare helene blir bedre…Den salaten så god ut..namm…og i salat liker jeg kylling..så kanskje lage det en dag ja….Takk for tips..Ha en god kveld!

    3. Så flink da! Du fikser nok 10000 hver dag du. Fint å konkurrere med seg selv. Jeg har en app på telefonene, så den teller når jeg har telefonen på meg. Herlige bilder fra turen din. Rart å se! Jeg gikk jo der i sommer på den moloen og tok bilder. Ha en vakker dag! Gå på!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg