naturkrefter

Fredag
og natten frem til morgenen i dag, bar med seg vind, torden og lyn, hagl og regn.

Det er kaldt ute.

Bygevèr.

Og to turer ble det, en om morgenen og en om ettermiddagen.


Turen om morgenen, rundt i bygda, bar preg av vind og hagl.
På enden av moloen – kan dere ser at bårene slår over.


Vi mütte stü i lè ved et hus mens kraftig vind og hagl for forbi.

Så kom vi oss hjem – opplett etter hvert.
Men bygene kom tett…….
Men ikke noe mere torden.


Så er jeg på vei hjemover fra Fosnavåg på ettermiddagen…..
Og ser at sjøen har vokst…

Stopper her og gĂĽr ut for ĂĽ ta noen bilder av bĂĽra.


Det blåser og ser litt slik skummelt ut når havet bare reiser seg i luften………..


Så jobber havet seg opp igjen mot et nytt støt mot land…


Og det blir høye bürer av slikt vèr som vi har.


Joda….
Jeg finner ut at jeg bare må komme meg i bilen….


Vel hjemme igjen må jeg egentlig lufte hunden igjen før det mørkner ute, og tar enda en tur i bygda….


Disse har fått en gressball og er glad for å få mat i det dårlige veret 😀


Det er fortsatt stor/tung sjø og store bølger/bürer.

Vi kom oss hjem etter å igjen måtte stå i lè for en byge som suser forbi 🙂
Nü hører vi bare vinden som suser rundt huset.
Og det er fyr i peisen – fredagskveld.

Nyt kvelden der du er!!!

 

 

 

 

#naturkrefter #havet #bilder #fotografering #bĂĽre #storm #vind #hobbyfotografering #natur #utpĂĽtur #blogg #fredag

 

16 kommentarer

Siste innlegg