ferdig

PONCHO

Mitt første strikke-prosjekt på mange herrens år.
Og jeg blir så hekta når jeg begynner.
At nå har jeg ikke nytt strikk til de to neste nattevaktene som snart kommer 🙂
Så da må jeg finne et nytt prosjekt rett og slett 🙂

Her er veien til 
ferdig poncho – og jeg er nesten veldig fornøyd.


Det er ren fantasi.
Jeg las litt oppskrift for å se hvor mange masker jeg skulle ha.
Strikk i TO deler.
Jeg la opp 100 masker og strikket 80 cm.
Men kunne godt ha lagt opp 120 masker for å få den litt lengre.
For det ser man når man syr sammen de to delene.

Det er både flettemønster der og perlemønster 🙂
Litt morsomt da – å prøve litt.

Så fester jeg alle tråder.


Tar opp masker rundt halsen og strikker hals.


Så hekler jeg til slutt en kant rundt hele.


Og her er resultatet.
Jeg har ikke dampet den.
Er den noen en gjør med strikketøy (damper det) eller er det bare moren min som gjør det med sine strikkeplagg ?

Blir nok litt finere når den er dampet?
Tror jeg skal det…….kanskje.

Ja, så var det prosjektet ferdig og jeg vet litt mere om mine strikkeferdigheter.

 

 

 

 

 

 

#strikke #strikkepinner #garn #strikkegarn #poncho #mønster #fantasi #hobby #handarbeide

14 kommentarer

Siste innlegg