bevegelse

Det er tingen det…..
bevegelse

Og det har eg gjort no….
bevega meg

No har eg lasta opp bilda fra morgenturen til “vatnet”, og berre ser at her kan eg ikkje site…..
for det er enda verre enn å bevege seg akkurat no.

Men, bilda fra morgenturen i kvalsvika fyrst:

Mulevikvegen ned til vatnet.
Her får Leia løpe fritt da det ikkje er sau på denne sida av gjerdet.


På utsida av huset treffer vi på Mr Sniff.
Det er mykje spanande ute no for tida, og han er fullt fokusert på andre ting enn masete hunda og fotografa 🙂


Ei floge står bom stille på denne nepa 🙂

Så er vi framme og tar av ned mot vatnet.
Slepper Leia så ho får springe litt utan band.
Ho er i tilvenningsfase med dette å være utan band, og ho føler seg nk mest trygg med bandet på.
Men ho løper en del fra gang til gang og ser at ho kan utfolde seg litt mere da, trur eg 🙂

Eg er påpasseleg med å sjå at det ikkje er andre i nærheita.
Trasigt om nokon kjem og er redd hund.

Eg har ein plystrelyd ho lyder 🙂
Artig å sjå når ho ligg langflat langs bakken og kjem i full fart mot meg.

Så er vi nesten nede ved vatnet.
Eg hadde berre joggesko på meg, og da vi gjekk heilt ned til vatnet, var eg allereide våt på beina.
Sånn er det når ein trur ein ikkje skal gå så langt, og ikkje tek på seg goretex-sko.

Det er stilt her nede.

Dette er skøyteis om vinteren for mange 🙂

Så nærmer vi oss vegen igjen og der kjem hunden Lasse 🙂
Leia og Lasse er kompiser og liker kvarandre veldig godt 😀

Glede!


Leia legger seg langflat og Lasse er litt meir reservert i dag.
Han er redd for kråker, seier Tone.
Berre han høyrer lyden av kråke, vil han heim.
Og no har han høyrt dei og vil berre heim.
Trasig når det blir slik.
Ho skal søke råd hos veterinær.



Så er vi komt heim i vegen vår nesten og der møter vi hunden Saga.
Saga er en sobel shetlandsheep og hun er en 5-6 år gammel nå.
Blitt ei sær gammel dame seier hundeeiger Susann.
hehehehehe
Ja, for Saga vil ikkje ha noko med Leia å gjere 🙂

Leia vil lese avisa Susann har vore og henta 🙂

Ja dette var bilda frå turen, og det er ikkje godt å site i det heile tatt, så det er muleg eg rett og slett går ut i hagen og styrer litt der for å halde meg i bevegelse.

Ha ein flott dag der ute!

 

 

 

#shetlandsheepdog #hundenLeia #mandag #mulevikvegen #spegling #fotografering #bilder #høst #hunder #turglede #bygda #kvalsvika #nordforstadt #turglede #smertemestring #revmatisme #fibromyalgi

 

 

 

 

 

 

17 kommentarer
    1. Fine bilder både av dyr og natur … man må gjøre det som er best for helsa.. Jeg trenger også bevegelse ..men kan ikke både gå tur og gjøre andre ting som tapper krefter på samme dag.. men tar ei lita gå eller sykkelrunde så ofte det føles “riktig”… uansett liker jeg å være ute.. så bare det å gå 500 m med kameraet kan være en bra ting :)) For meg er det jo energien som er det største problemet… Klem og gode ønsker til deg <3

    2. en fin tur da,men uff,trasigt når smertene er slik att du plages om du sitter litt.
      Jeg skal iallefall sitte i kveld for sykkelturen ble svært lang og det kjennes i baken 🙂

    3. Ser fint ut området dere gikk tur. Og jeg elsker sånn stille vann ♥ Det blir litt terapi i det på en måte 🙂
      Bra du passer på at det ikke kommer noen mens Leia er løs. Selv er jeg redd for hunder. Og har enda friskt i minne for et par måneder siden, da jeg møtte ei med løs hund. Trodde nesten jeg skulle besvime, for den hunden lyet ikke sin eier.
      Og ja, hundene har jo hver sine personligheter, akkurat som vi mennesker har 😀

    4. Fine bilder og en koselig historie fikk vi da! Tusen takk. Håper kroppen er mer velvilling mot kveld. Klem 🙂 Natheless

    5. fruensvilje: Du har vært på sykkeltur? Da må jeg inn og lese litt her 🙂 Ja de smertene holdes litt i sjakk ved aktivitet og det er derfor jeg går mye…. men når det blir “ower the topp” med smerter tappes jeg for energi……………… og utlades fortere…………. 🙂

    6. annebe: Ja det er tøft det med ME…………… jeg er taknemlig for energien som jeg har <3 For jeg klarer holde smertene litt i sjakk med turene - men når det er litt slik veldig MYE smerter som nå, så tappes jeg for energi jeg også og blir litt slik tom. klem <3

    7. Så koselige bilder! og deilig for Leia å løpe litt løs…jeg må kjøre et sted så mine kan “lange” ut litt også…jeg er blitt livredd for at de stikker etter dyr…så kvier meg i skogen nå..De kommer jo når jeg roper..men IKKE om det er noen rådyr og elg i nærheten..da betyr ikke eg noe..Håper ryggen din blir bedre snart…

    8. Så herlige bilder fra en tur i stille vær… kos å møte andre hunder på tur – selvom noen av dem ikke er så glad i Leia som ho i dem da….. Håper du har fått hvilt noe iallfall… klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg