tålmod

KJEM DU?

Og svaret er; ja eg kjem no………..

Og minutta går……

Har du tålmodigheit?!

Eg prøvar å ha det, men veit at den ikkje er tilstades i veldig lange perioder.

Eg er ein slik 5 minutter foran tidsskjema-typen.
Alltid klar i forkant.
Aldri (nesten) for seint ute.
Det skjer nesten aldri.
Så og seie aldri, ja.
Og når eg då må VENTE……….
Skjer det noko innvendig.
Det begynner i det små, for no er klokka der snart.
Så går klokka over avtalt tid og stresset begynner jobbe innvendig.
Rolig rolig……..

“Kjem snart no…….”

Eg har høyrt det tusen gangar før.
Har også prøvd skrue klokka fram litt for å være i forkant 🙂
Dette med klokka gjaldt da mine barn var skolebarn og skulle rekke buss f.eks.
Men…… neida…..
Tenk å være så bedagelig anlagt og ikkje bli stressa i det heile tatt.

Eg kavar meg opp og hjertet er i halsen.

Slik er det med meg.
Alltid presis og likar ikkje vente.

Ute i god tid og blir irritert over køer og hindringar.
Av og til har det sine grunnar til forsinkelsar, men om nokon blir forsinka så vil eg gjerne vite det, så eg kan forberede meg. 
Da blir ikkje stresset så stort innvendig 🙂

Det er meg det går på.
Og eg jobbar på med det.
Slapp av – seier eg til meg sjølv.
Det er ingen undergang.
Men …. allikevel.
Nokon leikar med tida mi……

Når ein avtalar tid, så er det ikkje slik at det behøver være akkurat på klokkeslettet, men heller ikkje ein halv time seinare heller.
Avtalar man tid så avtalar man tid, og må gje beskjed om det blir forsinkelsar.

Venting er rett og slett ikkje mi greie 🙂
Det har eg ikkje tålmod med.

Men eg øvar meg 😀
Hehehehe

 

 

 

 

 

#vente #tålmod #tid #tidspunkt #respektere 
 

16 kommentarer
    1. stavangerinmyheart: hehehehe jeg hadde to tenåringer som var så forskjellige som dag og natt. Den ene klar før tiden og den andre som er det mest bedagelige her i verden………… så jeg har kjent på det i mange år………. 🙂 Og han er like bedagelig nå….. og han klarer ikke snu på det heller. Men han klarer seg han 😀 ehhhehhehehehehe

    2. Ja jeg er også et sånt menneske som heller er før tiden..ikke alltid like hyggelig det heller…OG det blir ekstra lenge å vente om andre da ikke kommer til avtalt tid…Men går ikke an å gjøre om, for jeg tror det er innarbeidet i meg…orker ikke det stresset med å være ute i siste liten….Sånn er det bare…ha en go dag!

    3. Høres ut som vi er veldig like der. Alle de årene jeg har jobba (eller gått på skolen) så har jeg aldri i mitt liv kommet for seint! Ringte ei gang, som jeg hadde forsovet meg, men da lo de bare da jeg kom, for jeg var tre minutter for tidlig da også. Irriterende med sånne som alltid er seint ute.

    4. Vet du hva? du har fullstendig rett til å reagere som du gjør. Avtalt tid er avtalt tid.. og kommer det noe i veien så skal man si fra. Første sjefen der jeg jobbet spurte folk når de kom noen minutter for sent til møter, om hvor de skulle? Når de svarte de skulle på møtet, så kom det kontant at ”dette møtet begynte for ti minutter siden”. Da måtte de bare gå.. det gjorde de bare en gang 😀 Men noen er jo født en halv time for sent.. de er nesten komplett umulig å oppdra 😛

    5. Det der er SÅ kjent! Jeg er ikke en stresset person og har veeeldig god tålmodighet…bare ikke når det handler om tid! Jeg er som deg, heller litt før enn litt etter en avtale. Og om jeg skal hente noen og avtaler en tid og de ikke kommer til den tiden…da synes jeg klokken går veldig sakte mens jeg venter, og da blir jeg litt irritert. Det kan da ikke være så vanskelig å komme til en avtale? Her er vi veldig like 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg