NRK P1 møre og romsdal og fredag den 13

FREDAG DEN 13

Kaffekoppen,
havregryn med melk og rosiner og bittelitt sukker,
og hunden under bordet, tett inn til mine nakne føtter.

Ingebjørg Bratland kommer gjennom radioen med vakker sang,
det diskuteres, og nyheter bringes ut til verden.

En morgen som mange andre.
God og lun ro.
SĂĽ viktig.
Den gode starten pĂĽ dagen her i huset.

SĂĽ skiftes tempoet i radioen og
JUMP – en 80tals sang kommer susende.

Og da JUMPER vi.

Ut pü første morgenturen!

Meg og hunden Leia.

FREDAG DEN 13!!!

Tror du pĂĽ ulykke ved denne dagen?
ER DU OVERTROISK?

🙂

 UT PÅ TUR ALDRI SUR


Tar av i Mulevikvegen og går inn i en liten skog 🙂


Jadda, sü trükker jeg ned i en dyp hule med gjørme selvfølgelig.
Men, gode sko gjør at jeg ikke ble våt på høgre foten 😀


Det er bare så fantastiske farger og vekster ute 🙂
Høsten er bare vakker for meg <3


Sü runder vi hjørnet og kommer hit.
Et gammelt fjøs som ingen bryr seg om lenger.
Men jeg liker å gå her sommer, høst, vinter og vår, for å fotografere de forskjellige fargene – og vårfjøset 🙂


Det kan ikke sees fra veien og man mĂĽ VITE at det ligger her.
Jeg vet det 😀


SĂĽ rusler vi videre.
Det er bare hjorten som går her….
SĂĽ det er mosete og dypt fra steg til steg.
Men Leia klarer seg fint hun.


Vi må opp på denne steingarden og over, for å komme ned på rett side – tilbake på veien. For jeg orker ikke gå tilbake samme veien. Det var så innmari igjenngrodd der.
Så – løfte opp hunden først og klatre selv etterpå.
Veldig glatt pĂĽ steinene.
Ja, i og med jeg hadde tråkket gjennom for litt siden, lå fredag den 13 og spøkte langt fremme i hodet……….
Ikke skli og falle ned……..


Men vi er klatreeksperter – så det gjekk så fint så 🙂

Enda en tur er over – og jeg sitter igjen og lytter til 
P1 møre og romsdal.
DAB-radio er kjekt ĂĽ ha.
Musikk og nyheter om en annen.

Og Leia ligger under bordet.
Ferdig med en tyggepinne hun har fĂĽtt.

Nü skal jeg og møte en venninne og ta en kopp kaffe.

Ønsker dere alle en god dag!

 

 

 

 

 

 

#fredagden13  #ulykkestall #fredag #godesko #natur #vürfjøs #hundenLeia #shetlandsheepdog #sheltie #tricolor #P1 #nrkmøreogromsdal #morgentur

 

6 kommentarer

Siste innlegg