natt



Man blir litt i svime……
Ja…..
Etter en nattevakt, når en ikke hadde sovet noe dagen før 🙂

(Bildet over er tatt fra turen til Hallehornet og Middagshornet i går.
Og når man er i fjellet får man ikke tid til å sove FØR nattevakten.
Det merktes i nattens mulm men det gjekk fint 🙂

Men slik er det………
Jeg har gått nattevakter før….. i hjemmesykepleien.

Nå har jeg på en måte fått ny jobb og er inne på avdeling, og har to nattevakter i turnusen.
Skal på min andre i kveld og må snart legge meg litt igjen.
Jeg klarer ikke dette med å snu døgnet, men det trenger jeg egentlig ikke heller, på disse to vaktene 🙂

Det er morsomt.

Ny jobb-situasjon pga helse.
Når ryggen slo seg vrang i mai, ble den liksom ikke helt ok igjen etter det.
Og jeg fikk problemer med å komme meg inn og ut av bil hundre ganger på ei vakt i hjemmesykepleien, da vi kjører rundt til brukere.

Men heldigvis så min sjef muligheter…… og omplasserte meg med mitt ønske, til en NY avdeling som har kommet, der brukerne skal klare det meste selv.
Alt er nytt og fint.
Jeg trives 🙂

Det er så godt å kunne tenke på hva som er bra/best i en situasjon der man ikke fungerer som man skal lenger, i jobbsituasjonen.
Gode ledere som tar tak.
Føler meg egentlig heldig jeg da 🙂
Som kan fortsette å jobbe med min helse.

Så, nå må jeg sove et par timer ekstra før siste nattevakt i denne omgang 🙂

See you later!

 

 

#nattevakt #helse #fibromyalgi #skoliose #slitasjegikt #ståpå #arbeid #glede #mestring


 

14 kommentarer
    1. Da håper jeg dette blir en bra måte for deg å jobbe på…at det funker med dine helseutfordringer… Supert bilde..
      Sov godt <3.

    2. Så bra! og arbeidsgivere er vel pålagt å legge til rette nå..men aller er ikke like flinke..eller har mulighet..så det var bra du fikk det til…Lykke til! jeg jobbet nattevakt mange år..og sov lite..man venner seg til det…God vakt!

    3. Du har i hvert fall ikke høydeskrekk utfra det jeg ser på bildet! Fy søren du er tøff! Jeg skjelver i knærne bare jeg ser deg på bildet.
      SÅ utrolig bra at du har fått ordnet med jobb som ikke tar knekken på deg og som passer helsen din bedre. Sånn skulle alle hatt mulighet til å omdisponere og legge til rette for at man kan trives i jobben uten å ødelegge seg selv helt pga slit. Ønsker deg masse lykke til med ny jobb og noen nattevakter 🙂

    4. solliv: Tusen takk! Ja men jeg må si at om ikke denne sjefen hadde vært her, hun vikarierer en stund nå, så hadde ikke situasjonen vært slik for meg…………….. da hadde jeg muligens måtte gå tilbake til det gamle eller vært sykemeldt og funnet noe annet………. akkurat DET vet jeg. Men hun som er midlertidig sjef er dyktig og kan dette med rettigheter og slikt. Er virkelig takknemlig for at hun var her i akkurat denne tiden jeg trengte det. Det er som dumt at det ikke skal være slik, en selvfølge at man får andre sjangser og muligheter ……………… Håper det odner seg, solliv.

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk!! Jeg er glad jeg har bare to nattevakter i turnusen. Det går – men ikke mere. Jeg sover sånn passe————- Men gjekk veldig fint denne gangen 🙂 De er pliktige til å tilrettelegge………….. men det skjer ikke så ofte……….. Jeg var heldig!

    6. For et stilig bilde! Du er jo reine fjellgeita, du jo 🙂
      Så flott at du har fått tilrettelagt jobben din slik at du kan klare å stå i jobb enda en stund. Skulle ønske det var flere slike ledere rundt omkring… Det er helt støvsugd og rent for slike her.
      Håper du hadde fine nattevakter – og at du får sovet deg opp litt etter hvert, sånn litt mellom øktene 🙂

    7. Helga Annie Sriskantharajah: Tusen takk, Helga 🙂 Ja de to nattevaktene liker jeg. Det er aldri enkelt å sove mellom de……………men det går seg til – og jeg har bare to nattevakter på 6 uker 🙂 Ellers har jeg dag og kveldsvakter. Mest kveld. Og jeg trives 🙂 Når en jobber 40 % får man lange økter å hente seg inn igjen på og det er bra 😀
      Ønsker deg en god dag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg