krevende

SKAGETÅA

Ja, dit gjekk turen i dag.

MĂ„tte ut i det herlige hĂžst-veret fĂžr kveldsvakt 🙂

Tok tida i dag, pĂ„ denne turen – da det er en stund siden jeg gjekk den.
Denne turen er herlig!
Jeg brukte i underkant av 2 timer tur og retur.
Det er greit Ă„ vite, liksom.

Det var elver i stien og en liten stund var jeg usikker pÄ om denne ruten var lur Ä ta etter all nedbÞren som har vÊrt.
Tenkte litt ras


Da det er en bratt rute dette.

Men turen var super duper!
Og er veldig glad det var hit dagens fjelltur gjekk.

Jeg og Leia <3
Opp fra Kopparstad.


 


SĂ„ er vi igang 🙂
Klokka har passert 10.00.


 


Det er bratt ja


Og det var glatt, vÄtt, elvete, gjÞrmete og 



.. i stien.
Men vi gjekk steg for steg oppover.
Og jeg er ikke den som gir meg nĂ„r jeg har begynt pĂ„ noe 😀
Heheheheh
Har gÄtt her mange ganger, men kjente at det var en stund siden
.
Syntes plutselig det var litt bratt ja
.

Men sÄ er vi oppe ved Lemenvatnet og skilting videre hvor man vil gÄ.
Man kan gÄ videre til RjÄhornet og Storevarden om man det vil.
Jeg skal sikte meg inn pÄ SkagetÄa.


 


Rett frem i bildet ser du toppen, RjÄhornet.
Jeg tar av til venstre her ved vannet og gÄr mot SkagetÄa.


Det er sÄ vakkert ute nÄ.


Her ser vi toppen vi skal til.

 


Leia i vinden.
Det blĂ„ser fra nord 🙂

 


Her dukker Ăžya Skorpa opp.
Vi er snart pÄ toppen vi skal til.

 


Jepp!
Vi er oppe.

 


 


MÄ selvfÞlgelig ha noen selfier pÄ toppen.
Og med den nye #Vendelagenseren som mor har strikket til meg 😀


BlÄser ja





.


Det blĂ„ser en del – sĂ„ jeg skriver oss i boka og vi begynner pĂ„ tilbaketuren, samme veien.


Dette fjellet har mange muligheter.

 


Sukk



.


VĂ„tt i stien – av og til renner elver der.
 


SeriĂžst?!
Ned her????
Hehehheeheh


Ja og nedover det gĂ„r 🙂
Alt gÄr med forsiktighet.


En herlig tur har det vĂŠrt.


Se pÄ denne da.
Oppdaget den da jeg brukte greiner Ă„ holde meg i noen steder det var glatt og bratt 🙂

 


Fornþyd kan man si 🙂

En krevende tur pga veldig vÄt sti.
Men dette er en tur jeg elsker Ä gÄ.

Ha en god lĂžrdag der ute!

 

#fjellfie #selfie #fjelltur #SkagetÄ #hundenLeia #vendelagenseren #natur #sunnmÞre #shetlandsheepdog #turvenner #bratt #elveristien #nerlandsÞyfjellet

8 kommentarer

Siste innlegg