herlig

Og 
sola
skinner!

 Da blir det tur nÄr man allikevel har fri, og vet man skal pÄ jobb to dager med STOR sol.
Og tenke tenke hvor turen skal gÄ ..
MÄ fÄ utfordret meg litt nÄ.
Er sĂ„ klar for lengre turer 🙂
SÄÄÄ ..
Bestemte meg for Storevarden og RjÄhornet.
Skikkelig gape over  sÄ det kjennes nÄr man fÞrst trÄr til.

Klokka er ikke passert 9 tallet nÄr jeg har fÄtt pÄ meg skoa og Leia er kommet i bÄnd.
Vi gÄr!


Og sakte men sikkert sirkler vi oss oppover mot Storevarden for Ä gÄ til RjÄhornet fÞrst.
Her utsikt over bygda og litt av Runde.
 


Og her mot Mulevika.
Til venstre er Muletua, neste topp er Barmen og til hĂžgre ligger BĂžra.

 


SĂ„ er vi oppe ved vannstasajonen min.
Denne plassen er spesiell.
Jeg har vurdert et par ganger Ă„ snu





Fordi jeg kjenner det i ryggen



Men i dag gir jeg meg ikke!
SÄ fÄr det bli som det blir.


Er glad da 🙂


Det er sÄ fint her <3


 


Veien videre mot Storevarden tenker jeg at jeg fÄr nÞye meg med den toppen, og ikke gÄ til RjÄhornet






.
SÄ du ser

..jeg tenker og tenker pÄ veien oppover og er sÄ forsiktig som mulig.
Men det er ikke slett sÄ vondt lenger



.
Og nÄr vi kommer opp til Storevarden er det jo bare innover 
..
SÄ vi rusler mot RjÄhornet.

 


Vi er pÄ vei mot RjÄhornet som ligger sÄnn ca midt i bildet.
Ser sÄ vidt av Þya; Skorpa bak.

 


Og nĂ„r jeg snur meg og tar bilde tilbake – sĂ„ ligger Storevarden midt i bildet der.
Skal tilbake dit etterpĂ„ 🙂

 


Jadda!
Vi er pÄ RjÄhornet <3
Yeeeea mestring!


Det er sĂ„ stilig Ă„ ta bilde av #Skorpa fra RjĂ„hornet 🙂

 


SĂ„ blir det litt #selfie ogsĂ„ 🙂
#fjellfie  🙂


Er bare glad jeg 😀 !!!
Vi pauser oss litt her og rusler tilbake samme veien mot Storevarden.
Planer lages i hodet men den siste planen, om Ä gÄ innom Nerlandshornet pÄ nedstigningen, det lar jeg vÊre.


Ser antenna som stÄr like ved Storevarden.

 


SĂ„ er vi her, ved Storevarden.
Og kan skimte #Runde til hĂžyre.

 


#Utsikt

 


Vi gÄr med forsiktighet.
Jeg tenker hele tiden at jeg hÄper jeg ikke har gjort noe dumt med fjellturen.
Men det gÄr bra nedover selv om det gÄr veldig veldig sakte.


SĂ„ er vi nede.
Jeg er sliten.
Men er sĂ„ fornĂžyd og glad 🙂
NĂ„ er jeg i gang igjen kjenner jeg.
NĂ„ blir det andre turer pĂ„ meg 🙂
JIPPI!
MESTRINGSFØLELSE!

 

 

 

 

 

#Storevarden #RjÄhornet #natur #hobbyfotograf #nÄrmansetterenfotforandenandresÄnÄrmanmÄlet #mÄl #utsikt #mestringsfÞlelsen #trim #trening #fjelltur #ryggplager #revmatisklidelse #kronisksyk #turglede #shetlandhseepdog #sunnmÞre


 

14 kommentarer
    1. Nydelige bilder – og for en hĂŠrlig tur du mĂ„ ha hatt. Fantastisk <3 Og den mestringsfĂžlelsen er bare helt vanvittig deilig Ă„ kjenne pĂ„ =)

    2. GODT med mestring..hĂ„per bare du er like god i morgen…og ikke verre…Flotte bilder og en herlig tur! Du mĂ„ ha en god kveld!

    3. flinke du :)) og sÄ flott en tur,ja nÄ tenker eg att du koste deg godt.Jeg fÞler meg som en knust krabbe i kveld,sÄ det ble litt for mye trakking pÄ meg,men det er jo sÄ godt nÄr vÊret er som nÄ :)) ps det var virkelig fine fjellfier av deg hi hi

    4. fruensvilje: Ja dette gjorde godt pĂ„ samme tid som det gjorde vondt 😀 Men jeg tenkte jeg mĂ„tte presse Ăžrlite grann og ikke stĂ„ i samme stampa lenger,………………. og det fungerte greit det 😀
      Tusen takk 🙂 hihihi

      Ja nĂ„r det blir mye trakking blir man litt knust krabbe 🙂

    5. Margrethe: Tusen takk, Margrethe 🙂 Ja denne turen kostet like mye som den smakte. Den smakte godt og kostet vel 😀 hehehe Men jeg gjorde det for Ă„ kommer over en kneik…. og det tror jeg at jeg gjorde rett i 🙂 NĂ„ skal jeg pĂ„ jobben noen timer 🙂 Ha en flott dag!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: God morgen 😀 Nei jeg kjenner litt i ryggen og muskler er stive av sĂ„ forskjellige grunner pluss stivhet i ryggen 🙂 Jeg fĂžler meg fin og skal pĂ„ jobb noen timer i dag. Driver med utprĂžving pĂ„ en avdeling inne sĂ„ jeg slipper dra ut i hjemmesykepleien. Det er blitt vanskelig for meg med inn og ut av bil hundre ganger pĂ„ en vakt…………… sĂ„ tilrettelegging er det jeg er inne i nĂ„……………
      Nei, tror jeg gjorde det rette i gĂ„r for Ă„ komme over en kneik…..som vi sier her 🙂

      Ønsker deg en god dag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg