bÄttur

AQUILA

Ja, i gÄr bestemte jeg og en venninne oss for at vi skulle ta bÄten pÄ sightseeing, i dag.
Veret var meldt fint og jeg fikk ideen i gÄr, da jeg var pÄ Runde og sÄ bÄten gÄ ut.
Jeg har jo aldri tatt den turen og den koster 250,- og varer ca 2 timer.

SÄ det mÄtte prÞves!

Billetter bestillte jeg ved Goksþyr Camping – Inguna.

Her er damene klare 😀

 


Vi kjĂžrer ut fra havn.
Og den grĂžnne bĂ„ten blir fotografert fra sjĂžsiden 🙂

 


NĂ„ er vi spente.
Det er to brasilianske, eller var det israelske? familier med, og Johan Moltu snakker pÄ engelsk.


Han er dyktig.
Han forteller med innlevelse sÄ alle forstÄr.


Runde-brua.

 


SÄ er vi nesten kommet rundt pÄ den siden fuglefjellet er.

 


Det er et yrende fugleliv fortsatt, men Lunden har forsvunnet. 
Den forlot Runde i starten av august.
Den reiser i samme tid nesten, hvert Ă„r.

 


 


Denne formasjonen blir kallet for “Lþvehodet”.
Jeg synes det ligner en stor rovfugl og kanskje var det egentlig det han mente med det han sa pÄ engelsk?
Fikk ikke alt med pga lyder og bþlger og inntrykk 🙂

FĂžr vi kom til fuglefjellet, var vi nĂŠrme land og fulgte 4-5 havĂžrn – der den ene fanget en skarv og fikk seg et festmĂ„ltid




 


Fuglefjellet.

 


Det er sÄpass rolig i havet, at han tar oss inn i grotten.
Grotten er fantastisk.
De vakreste farger.


 


Nesten som en katedral her.

 

 

 


SÄ er vi ute fra grotta, og pÄ veg videre rundt Runde fyr.

 


 


Vakre fjell synes jeg 🙂

 


Runde fyr.


 


 


 


 


Som seg hĂžr og bĂžr, sier Johan, mĂ„ det feires nĂ„r vi har kommet rundt, uten noen som helst problemer 🙂
Og da feirer han med en flaske limonade han henger fast i tau ut for ripa sĂ„ den fĂ„r virkelig kjĂžlet seg av 🙂
Iskald drikke!
Servert av de brasilianske/israelske 🙂


Det var mye latter og ablegĂžyer fra de andre pĂ„ bĂ„ten ang denne feiringen 🙂
Alle koset seg og hadde en flott opplevelse.

 


SĂ„ er vi inne i trygg havn igjen.
Ja, det var ingen fare pĂ„ turen, altsĂ„ 🙂
Dyktig bÄtfÞrer og guide og kjekt lag.
Nydelig temperatur og masse inntrykk.

TUSEN TAKK FOR TUREN!

 

#aquila #guide #runde #fuglefjelletpÄrunde #grotte #bÄttur #sightseeing #sunnmÞre #naturfotograf #hobbyfotograf #bilder #selfie #venninner #turglede #sologsommer #august #venninnerpÄtur #fugleliv


 

10 kommentarer

Siste innlegg