grip

1. august

Det er regn i luften, og kanskje litt høstlig.
Kroppen er noe dritt i dag, og alle andre dager den siste tiden.
Hvordan i all verden skal dette gå….
Når det liksom ikke blir SÅ bra at jeg kan trene en gang???
Og ikke fungerer i jobb heller…….
Ryggen/hoftene/hele systemet,  har bestemt seg for å ta en solid dose negativitet.
Ja, for det er det, når dagene går i ett med de småe turene, og jeg egentlig begynner synes bittelitt synd på meg selv…..
Fordi jeg vil gjøre alt jeg planla jeg skulle gjøre denne sommeren….
Og alt har falt i fisk…….

 

Når mitt motto er 

GRIP DAGEN

og min medisin er trening.

Når jeg ikke kommer meg opp på de høye toppene som jeg higer etter.
Ja, men det er ok…. for fjella venter har jeg hørt…
Men…. det er så slitsomt å kjenne smerte døgnet rundt.
Kan du tenke deg hvordan det er?
Nei tror ikke det….
Ryggen må være det værste smertepunkt….
Ja, når den ikke fungerer ……

Så har vi vår daglige morgentur, jeg og hunden.

De småe skritta.

Og venter og forbereder meg på de gode tider igjen – med masse turgåing i fjell og fjøre.
Komme meg igang igjen på aktivsenteret – ja det er mål å gå etter nå!

Men, se hva som er uten for døren og når man åpner øynene
og glemmer elendigheten




















Er ikke dette vakkert?
Naturen!
Fantastisk spør du meg.
Og jeg klarer ikke se meg mett på alt det vakre.
Noen vil vel kalle det å være sær…..
hehehe
Ja, da får jeg være sær da 😀

Og det er slik, når man er så nær naturen, og kommer hjem og ser på bildene man har fanget.
Og leser skjebnen til mennesker der ute….
Da må iallefall jeg tenke på hvor heldig jeg er….
JEG LEVER!

Selv om jeg sliter med helsen, så lever jeg i beste velgående.
Jeg skal ikke si farvel til noen – planlegge mine siste dager.
Ja, for det har jeg nettopp lest på nettet, at ei dame på 42 år, har gjort.

Så du/dere der ute; 
GRIP DAGEN!

Framsnakk litt meir.
Og det tror jeg gjelder oss alle 🙂

Vi har dagen i dag.
Morgendagen vet vi ingenting om ennå.

Vi kan planlegge – og det er en nødvendighet.
Men – vi vet ingenting.

Jeg tror rett og slett det må være den gule planten som har fått dagens tankespinn igang – solen – det gule – lyset.

Jeg er takknemlig blir konklusjonen fra dette tankespinnet.

 

#gripdagen #tankespinn #mestring #revmatiskelidelser #framsnakk #natur #turglede #1august #regn #optimisme #fibromyalgi

 

16 kommentarer

Siste innlegg