hjem

KJØRETUREN
HJEMOVER

Og jeg starter tidlig.
Jeg drar en dag før Ingeline og gutta.

Jeg vet at det lønner seg å starte så tidlig som mulig, og jeg ville rekke kennelen og hente Leia, før 18.00.

Å kjøre fra Sponvik i Halden, til Kvalsvik, via Syvden og Tverberget kennel,
tok akkurat 12,5 timer.
Jepp!
Og det var med stopp…..
Fylle disel,
kaffe,
rosinboller,
pepsi, 
toalett,
strekke på beina……….
og fotografere bittelitt……….
Ikke kjøre kvivsvegen, men kjøre mot 
Nordfjordeid, og ta runden gjennom Dalsbygda til Lauvstad og videre til Syvde.
Akkurat det er fergefritt og jeg slipper vente i Volda om jeg mister en ferge.
Dette fant Patrick ut da han leverte Leia på kennel sist.
Han mista fergen og fant ut han kunne kjøre rundt 🙂
Alt man finner ut av gitt 😀

Men med god bil er alt mulig.
Fikk låne Volvoen til eldstesønnen, Patrick 🙂

Og god musikk 🙂
Har forresten blitt hekta på låten
DESPACITO
med gjesteartist
JUSTIN BIEBER……….
Jeg har aldri vært en Bieber-fan, men dette er da herlige glade rytmer og sang.

Så, om du klikker på videoen under, får du høre 
MIN SOMMERSANG <3
Den gjør meg glad!
Uansett vèr og vind <3
 

 

Bestemte meg for å ta av ved
Grotli og kjøre
Gamle Strynefjellsveg.
Det ble en tur med tåke og dårlig sikt……….
Men du og du så fascinerende.


Virkelig høye skavler i år……
Har kjørt her noen ganger, og bare èn gang før har jeg sett så høye kanter 🙂


Jeg skulle gjerne gått her og fotografert masse.
Jeg så flott blått lys i is og vann, men kunne ikke stoppe.
Ikke mye trafikk men dårlig sikt.

Berre lekkert!

Så er det nedstigning fra fjellet og inn på hovedveien.
Vakkert i naturen.


Tiden flyr, og jeg må rekke Tverberget kennel før 18.00
Ikke det at de er så strenge på klokkeslett, men greit å holde tider.

Men faderullan da……..
Jeg ser og ser alt mulig, og det er så vakkert.
Fra Rovde til Syvde…..
Stopper her og der og knipser….

En hegre i svevet.

Og jammen meg ruslet det ikke en REV
over veien da jeg kom kjørende.
Den stoppet og lurte på hvilken fluktrute den skulle ta,
og bestemte seg midt i veien å løpe tilbake der den kom fra, 
og jeg fikk knipset den like før den skjulte seg 🙂

Så er prinsessen hentet <3

“LIFE IS GOOD”

Vi venter på ferge.
Koparnes – Årvik.

HJEMME

 

 

 

 

 

#natur #fotografering #gamlestrynefjellsveg #strynefjellet #skavler #snø #sommer #bilkjøring #rev #hegre #despacito #musikk

 

4 kommentarer
    1. Åååå det var mye fine bilder! se de snøkantene da…herlig!! eller ikke herlige men magisk…hihihi..Det må være helt herlig å hente Leia..tror jeg hadde savnet meg ihjel uten hundene..hihih..men har jo aldri vært fra dem..så det virker umulig…hihih..men er bare sunt tror jeg..det å savne…fra begge kanter…ha en god kveld og kos deg hjemme!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk <3 Ja jeg savnet............... og det kjennes i hjerterota........og jeg gledet meg vilt tiil nærmere jeg kom kennelen 🙂 Jeg vet hun har det godt der, men allikevel så kan jeg ikke komme meg fort nok tilbake for å hente henne. Reiste til og med en dag for tidlig, fordi jeg bare måtte komme meg avgårde <3 hihihi

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg