vedlikehold

Det er litt slik,
nÄr man har hus og hage,
at det fÞlger mye 
arbeid med.

Ja, slik er det.

Og nÄ mÄ det gjÞres noe med veien 
opp til huset.
Og fÞr jeg fÄr nye sand,
ja,
da mÄ det ordnes til for det.
Ugress mÄ vekk.

Jeg har brukt eddikk 37%
blandet ut i vann
(brukt en tom JIF BAD spray flaske)
Og nÄ er det 
pÄ tide Ä fÄ vekk det
visne gresset og alt annet.


Jeg vet Êrligtalt ikke hvor mye 
jeg gidder med dette
..
Men, litt er bedre enn ingenting 😀
SĂ„ jeg tusler litt innimellom.
MÄ vÊre forsiktig sÄ ikke det gÄr ut over 
rygg og hofter.
SÄ litt nÄ og litt da

.
🙂

SĂ„ tusler jeg og dyra bak i hagen.


Jeg vet ikke hva dette er for noe.
Men et tre av noe slag iallefall.
Jeg vet at jeg tok en grein fra
enten mors hage eller
en annen hage 😀
hehehe
Og bare stakk greina i jorda.
I Ă„r kom det blomst pĂ„ den ja 🙂
GØY!


Mr Sniff sniker rundt.
Leia er sjefen.
Hun regjerer her pĂ„ tunet, i “Øvre Eidstoppen”


Det blomstrer, og snart kommer denne med flotte hvite blomster.


Og det blir ogsÄ plommer i Är!

#hage #vedlikeholdsarbeid #plommetre #blomstring #arbeidmedoppkjÞrsel #fotografering #hundogkatt #MrSniff #Leia #skogskatt #detblirplommeriÄrogsÄ

18 kommentarer
    1. De er greit gode venner eller, Leia og Mr Sniff? De ser ut som det er sĂžsken pĂ„ et vis 😀 He-he Koser seg i hagen. Ja, ta det med ro det du skal gjĂžre 🙂

    2. Fine bilder. Fþrst trodde jeg det var oliventre, fþr jeg leste at det skulle bli plommer. Tror jeg er litt i feriemodus for dit jeg skal vokser det masse oliven 🙂
      Den blomsten som skal bli hvit ser spennende ut, sĂ„ jeg gleder meg til Ă„ se bilde av den i blomst. Det ser ut til at Mr. sniff og Leia er gode venner 🙂

    3. Koselige bilder 🙂 Blomsten var veldig pen. Artig nĂ„r man bare kan stikke en kvist i bakken ogsĂ„ vokser det. PrĂžvde det her med en sĂ„nn busk med gule blader (ikke helt stĂž pĂ„ plantenavn) 🙂 Men den kom ikke igjen.
      SĂ„ pent ansikt pĂ„ katten 🙂
      Kos deg videre i dag med alt som skal gjþres og dyra dine 🙂

    4. jeg kjenner igjen jobben med en slik vei opp til huset,til slutt bestilte jeg et lass med singel og fikk en tykt lag oppÄ ) siden da har jeg sluppet ugress i veien ) ,.
      greinen du har fÄtt blomster pÄ er en klokkebusk dei blir store og vakre ) jeg har en bak drivhuset og jammen vokser den fort ogsÄ.
      Ellers ser det koselig ut i hagen din,men joda,en hage gir arbeid sÄ ogsÄ et hus ,men det er bare noe en mÄ ha

    5. Ja det er mye som fÞlger med, nÄr man har hus og hage, og alt skal se ok ut..sÄnn sett er jeg veeeldig glad for at jeg ikke eier selv lenger..hehe =P

    6. Nydelig med den greinen, klokkebusk? Det mĂ„ jeg prĂžve ogsĂ„… her og bruker jeg eddikvann, men tror jeg snart mĂ„ bruke noe sterkere….

    7. SĂ„ flotte bilder av hagen din! ja hvor mye skal man “gidde” Ă„ bruke tid pĂ„ en vei..bedre Ă„ kose seg og tusle litt i hagen syns jeg…Jeg sĂ„ plommene begynte Ă„ komme her ogsĂ„.. Ha en god kveld!

    8. fruensvilje: SĂ„ da fikk du singel opp pĂ„ sanden? Det skal jeg jammen meg tenke pĂ„……. 🙂
      For uansett om jeg tar vekk dette ugresset og heller NY sand opp pĂ„…. sĂ„ kommer ugresset tilbake 🙂
      Ja det er mye jobb men mye trives jeg med ogsĂ„ 🙂

    9. ja jeg fikk singel rett opp pÄ det som var,men jeg kjÞpte mye singel sÄ det ble et tykt lag,og mannen jamnet det med traktorskuffen,kjÞper du mÄ du ha noen til Ä ha det utover for deg

    10. Ikke helt Hellas, men Kroatia og Italia. PĂ„ plassen i Kroatia er det mange oliventrĂŠr og det er feriefĂžlelse Ă„ se dem. HĂ„per pĂ„ fint vĂŠr og sol der nede 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg