psyken

 

 

OPPTURER
OG NEDTURER
HÅND
I 
HÅND

NÄr man begynner pÄ tredje uka, og ryggen streiker igjen.
Hele kroppen er i ulage.
Stiv og svimmel, og psyken vibrerer.
Du kommer deg hverken oppover eller nedover.

Joda, dagene er forskjellige, og man klarer litt.
Men smerten tĂŠrer.
Har du noen gang hatt sÄ vondt i ryggen og hofter, at
hver bevegelse er som tusen hekseskudd; uten at 
noen av oss egentlig vet hva et hekseskudd egentlig er
.
Slik fĂžles det.
Og smerten tÊrer pÄ innsiden.
Du ser det ikke sÄ mye utenpÄ.

Man mister fokus.
Og man kan bli deprimert.

SÄ har det gÄtt over to uker da
..
Med minimalt av bevegelse.
Og du kjenner at det nok er i bedring.
Hva var det som skjedde da?
Ingenting.

Ryggen bare bestemte seg for at den IKKE
er bra allikevel.
SĂ„ sitter smertene der igjen.
Du tÞr nesten ikke bevege deg, fordi det gjÞr sÄ himla vondt.
Nakken er som en tĂžmmerstokk.
SMERTE!!!!

VIL IKKE HA DET!

Som Ä starte om igjen, pÄ nytt.

Det slipper ikke.
Rygg, hofte og nakke og hode.
Ja, alt hĂžrer jo sammen.

Alt blir skipla.

Det er da man grÄter sine modige tÄrer




.
Eller bare gir opp


..
Blir motlþs

..
Smerte er noe skitt




Og det er slik at man ikke unner noen Ă„ erfare dette en gang.
Det er best Ă„ slippe.

Man mÄ bare ta tiden til hjelp.
Slippe alt man har
..
Du har ikke lyst Ä vÊre med pÄ denne turen/reisa,
med smerte.
Men hvem andre skal ta den da?
Du mÄ bÊre det sjÞl..

 Det er bare Ä stÄ i det.

Smertestillende.

Smertelindrende.

Helse i hver bevegelse 😀

SĂ„nn er det
.. hodet opp og fĂžttene ned.

Nyt dagen!

 

 

 

#smerte #revmatisme #fibromyalgi #benskjÞrhet #stÄidet #mestring #rygg #hofter #nakke #hodepine #smertemestring #frustrasjon

 

18 kommentarer
    1. Skulle sÄ Þnske att jeg kunne hjelpe Ä avlaste,men som du sier,en mÄ bÊre smerten selv.Hekseskudd har jeg faktisk hatt,og jeg lover det var vondt,kunne ikke rette ryggen pÄ noen dager ) hÄper du snart fÄr noe hjelp sÄ dagene dine blir litt bedre,prÞv iallefall Ä nyte turen du skal pÄ ) Klem

    2. Huff ja, sÄnn som du beskriver dette, sÄ har jeg hatt noen runder med betennelser sÄ smertefulle at man bare hadde lyst Ä gÄ i koma. For meg har det vÊrt snakk om hofter, rygg og skuldre. Og det er sÄnn at man knapt vÄger Ä puste, i frykt for hvor vondt det gjÞr.
      Jeg unner deg virkelig ikke dette pÄ noen mÄte. Og Þnsker at det skal gÄ rette veien snart <3
      Pass godt pÄ deg selv og masse god bedring <3
      Klemmer godt og smertefritt <3 <3

    3. Uff…sĂ„ trasig…Ønsker deg alt godt, og hĂ„per det bare er en liten nedtur, fĂžr oppturen!! Ha en god dag! og helg! Riktig god bedring!

    4. Uffa meg,, sender trĂžsteklemmer og hĂ„per det retter seg. Jeg har jo.. ”bank i bordet” vĂŠrt heldig . MĂ„tte omsider komme meg innom bloggen igjen.. hoff.. har blitt bare surr pĂ„ meg 😛 Masse god bedring og god helg 🙂

    5. SkjÞnner deg sÄ godt.. jeg har en nakke som har Þdelagt livskvaliteten min i Ärevis..nÄ er det heldigvis en periode da den ikke er pÄ sitt aller verste..
      Stooooor klem og god bedring til deg <3<3

    6. Uff da, det hĂžres ikke greit ut det der. NĂ„ hĂ„per jeg inderlig at de smertene slipper taket snart sĂ„nn at du kan fĂ„ nyte fine sommerdager…nĂ„r de kommer. Jeg har hatt prolaps i ryggen, og det er noe jeg ikke vil ha igjen. Alt var vondt, og jeg gruet meg til Ă„ gĂ„ pĂ„ do for da mĂ„tte jeg jo sette meg ned…. Men det gikk over, men tok tid. Ønsker deg riktig god bedring. Klemmer <3

    7. margarites: Ja det tar tid……………jeg venter pĂ„ MR for Ă„ evt utelukke prolaps………. har hatt en fĂžr……..sĂ„ vet hva DET er ……………… prolapser kan tĂžrke ut de men ogsĂ„ komme tilbake nye………. er glad det gĂ„r bedre nĂ„ selv om jeg mĂ„ vĂŠre ytterst forsiktig 🙂 Tusen takk!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg