jippi

MULETUA
253 moh.

Jepp!
Hadde planen klar for denne morgenen, om veret tillot det.
Og morgenen opprant med blĂĽtt pĂĽ himmelen og fjelltur i sikte.

Først fjelltur og deretter klippe plenen!!!
For; det er regn i vente ut pĂĽ dagen.

Og, jeg har en plen som begynner se litt overgrodd ut……

Muletua here we come!!


Jepsipepsi!
I dag skal vi opp her.
Leia har prøvd ü ta av opp her flere ganger, og nü endelig.
Med hiking-skoa/fjellskoa pĂĽ men med forsiktige skritt.


Her har vi en liten pause og jeg tar vurdering pĂĽ om jeg klarer ĂĽ ta turen eller ikke.
Ryggen herket bittelitt og jeg fikk en ørliten panikkfølelse……
Men den forsvant, den panikkfølelsen, for dette skal jeg klare, og plenen skal klippes etterpü, før regnet kommer.

Det er vakkert ĂĽ se innover fjella.
Men skyer truer…….
Blir det regn før jeg kommer meg hjem igjen?

Men, det ser ut til at det ikke blir ordentlig overskyet.
Solen skinner igjennom skyene.


Og der er toppen i sikte!

Lek i #myrull


Utsikt mot #fuglefjellet pĂĽ #Runde.


Så er vi oppe 😀

Jepp, vi er fornøyde.
Back in business!!!!

Og plenen rakk jeg ogsĂĽ klippe uten flere rygg-episoder.

Og det har ennĂĽ ikke begynt regne.

 

#fjelltur #muletua #mestringsfølelse #fibromyalgi #revmatisme #pügangsmot #hund #shetlandsheep #turvenn #torsdag #turglede

 

22 kommentarer
    1. Det ser ut til at dere fikk en flott tur. Skyer er magiske! Det er reint sĂĽ de forteller sine egne historier. For meg tar disse historiene meg tilbake til gammel tid der menneskene var helt avhengige av vĂŚr og vind for egen overlevelse. I det femte bildet ditt kjenner jeg pĂĽ lettelsen til kona som gĂĽr hjemme med seks smĂĽ og som har sendt mannen pĂĽ havet… “SĂĽ er han trygg ogsĂĽ denne dagen, med Guds velsignelse.”
      SĂĽ deilig for Leia endelig ĂĽ fĂĽ lov til ĂĽ svinge av pĂĽ rette stia – og sĂĽ flott at ryggen din ikke krangla noe mer enn at du fikk klippe plen ogsĂĽ 🙂

    2. Jeg synes Muletua er et stilig navn på en topp 😀 Det høres ut som en liten sandhaug i sandkassen, og så er det egentlig en flott topp man kan gå tur til 🙂 Flinke du altså <3
      Og der minnet du meg på at plenen må klippes ja. Og akkurat nå er det opphold og har nådd å tørke bittelitt. Så kanskje jeg må droppe resten av blogglesingen, for å klippe plenen? Tror nesten det. Men det tar jo ikke så lang tid 🙂
      Ha en fin dag fortsatt, og hĂĽper ryggen blir bedre snart <3
      Klem <3

    3. SĂĽ herlig!! ja du kunne jo latt plenen vĂŚre…mĂĽ ikke gjøre alt for mye nĂĽr du først er litt bedre! Da kan du fort bli verre igjen! men dette vet du jo…men jeg vet hvor vanskelig det er….vil gjøre alt man ikke har klart med engang!!! SĂĽ flotte bilder! og deilig ĂĽ høre at du er bedre!!

    4. Sü flott dere kom dere opp og at vÌret var sü fint ! Vi gikk ei lita runde i stad.. planen var en halvtime .. men det ble femten minutter før det plaska ned..og vi hadde ikke tatt med regnfrakker ..hehe.. men litt frisk luft er deilig uansett :)) Heeeeelt nydelige bilder <3

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: hehehehehe troll i ord med deg…………………….bet over litt for mye i dag…………………menmen………..gĂĽr seg til og det jeg gjorde i dag gjorde at jeg følte meg myyyyyye mere hel 🙂 Men nĂĽ er ryggen dĂĽrlig ja…………..pytsan………….. 😀

    6. Eva: HĂĽper du fikk klippet før regnet kom……………………. 🙂 Om det kom regn da………. Her kom regnet pĂĽ ettermiddagen 🙂 RYggen er litt sĂĽr nĂĽ etter alt jeg har gjort i dag………….men men………..sĂĽnn er det her i verden .-D

    7. Ja, ja… Det bruker vel ĂĽ vĂŚre sĂĽnn noen ganger at vi blir litt ivrige om ikke smertene stopper oss med en gang. Da gyver vi løs og fĂĽr gjort en masse – og sĂĽ fĂĽr vi betale dyrt for det i etterkant. Rart at man ikke lĂŚrer etter flere ĂĽr med det samme opplegget 😉 HĂĽper du til nĂĽ har kommet deg litt igjen <3

    8. Helga Sriskantharajah: Ja ikke sant………rart man ikke lĂŚrer……men det var en stemme bak i hodet som sa at jeg burde stoppe……….men det var sĂĽ godt ĂĽ fĂĽ ting unnagjort i en god dag………….og det betaler jeg for nĂĽ…………..men…… det gĂĽr bedre og bedre dag for dag……..FĂĽr vente og se ogsĂĽ hva MR viser. Jeg er mest redd om det skulle vĂŚre smĂĽ brudd i ryggen pga benskjørhet……………….men men 🙂

    9. Huff, jeg hĂĽper virkelig ikke at det er sĂĽ ille. Krysser fingrene for at MR gir bedre svar. Lykke til – jeg hĂĽper at du snart er pĂĽ tur med Leia igjen og gir oss innblikk i den vakre naturen dere har rundt dere.
      God bedring – og god helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg