rosenrødt

 

 

God morgen der du er 🙂

En ny morgen står foran oss.

Og for meg med en jævla dårlig rygg.

Etter en uke skulle en tro at det var bedring i vente, for det har jeg trodd hver eneste dag.
Men,
i natt har jeg ikke sovet mye…..
Hofter og korsrygg har verket noe intenst.

Dette er ikke noe klage/syte/synes synd på, innlegg.
Det er bare for å få en utblåsning.
For jeg vil IKKE være syk.

Jeg klarer ingenting.
Joda….
jeg klarer gå fremover.
Jeg klarer sitte stiv som en stokk……
Og jeg klarer ta smertestillende.
Så…..
En Tramadol er kommet innenbords.
Kanskje nr 3 på en uke.
Men i dag klarte jeg meg ikke uten å starte
dagen med den.
Tankene svirrer…….
Hvordan skal dette gå??
Jeg har så mye å gjøre………..

Jaja…
Roe ned…..
Men,
det er ikke godt å ha vondt i ryggen.
Rygg og hofter som bærer deg.
En bevegelse feil og det skjærer gjennom ryggen.
Tør nesten ikke hoste…..
hehehe

Ja sånn kan det også være med ei som springer beina av
seg i fjellet.
Man kan si hva man vil; om at hun er så sprek som bare juling.
Men det skal ikke mye til før hun ligger der heller, skal jeg si dere.
Og de fleste dømmer og slår konklusjon fra det de ser på utsiden.

Det er vel egentlig ikke noe som feiler meg uten at ryggen og hoftene er i protest…..
Men det er jo noe som feiler da…..
For jeg fungerer ikke i det hele tatt.
Jeg klarer ikke løfte, skyve, vri, hoppe, gå trapper
osv…..før det søkker i ryggen…..

Jepsipepsi!
Det er jo ikke noe annet som feiler…..
Så jeg får si meg fornøyd og krysse fingre for at 
DET NÅ MÅ SNU.

Jeg har så INDERLIG lyst å ta på fjellskoa….
Og jeg har SÅÅÅÅÅ lyst å være smertefri.
Men kjenner meg egentlig bare hjelpeløs.

Går og ser på alt jeg burde og skulle ha gjort i hjemmet og utenfor de fire vegger.
Men…..
jeg får nøye meg med å få på meg skoa på en så normal måte som mulig, og rusle meg en tur.

De småe faste skritta i panikk for at det skal skjære seg.

Rygg er noe dritt men så viktig å ha i orden.

Frustrasjon i lag på lag, men med hevet hode…..
Smått om senn, en dag av gangen,
og minutt for minutt.

Det er ikke rosenrødt å være uføretrygdet og så vidt være i jobb noen prosenter, og IKKE klare komme seg på jobb når en skal, det lille en skal.

Det er ingen god følelse.

#revmatisme #benskjørhet #fibromyalgi #mestringsfølelse #diagnoser #smerteridagen #ryggoghofter #gripdagen #uføretrygdet

 

10 kommentarer
    1. Nei dette er ikke et rosenrødt liv,det å leve med konstante smerter må en selv erfare for å forstå hvordan det påvirker dagen og livet.
      Men godt du greier å gå små turer med små skritt da ))
      Hva slags madrass har du ? jeg har fått det mye bedre om natten etter att jeg fikk meg tempurovermadrass,du kunne jo høre om du har diagnose til å søke om en gjennom hjelpemiddelsentralen

    2. Nei..det er ingen god følelse..men sånn er det..og du må prøve å gjøre det beste ut av det..Det er flott at du klarer å gå en tur selv om det gjør vondt…for det gjør jo godt for kropp og sjel.. men føler sååå med deg! og håper det snart snur og blir bedre! God bedring!!

    3. Hei, ikke så artig når hodet vil mer enn hva kroppen vil. Ikke så lett å flytte fokus ut av det som plager heller. Men kunsten for å holde humøret oppe er å holde sine gleder enkle. Glede seg over det man kan, over den steike gode kaffekoppen eller fin kommentar 😉 Håper du finner mange små gleder i din hverdag. Hva er mest viktig for deg? Ha en fin dag.

    4. fjellgeitbundingen: Ikke sant 🙂 Slik må det være 🙂 Ha fokus på det som er viktig og ikke strekke seg etter det uoppnåelige 🙂 Jeg er jo veldig glad i fjellet, men innser min begrensning når ryggen ikke vil 🙂 Men ønsket og lengselen er der jo 🙂 Ha en fortsatt fin dag du også!

    5. Takk for det. Lengter etter fjellet her også. Om det er ei trøst så kan vi ikke gå her ennå på grunn av all snøen. (iallefall ikke fristende..) Men kanskje vi kan gå turer å bygge opp formen?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg