et skritt

FREDAG
Og måtte tenke meg om TO ganger før jeg ble enig med meg selv
at det var fredag.

Dagene går i surr.
Har hatt en slow motion tur med Leia der vi gjekk av veien, og bare gjekk litt
ulendt, ved Mulevikvegen.
Det er noe dritt dette med rygg.
Man blir virkelig hjelpeløs.
Og tårene triller når skoa kommer på, og gleden kommer når snøringene er knytt.
Bandet er festet til hunden, og de småe skritta kan ta form.

Det er mye å se i sånn høyde der man ikke ligger og kryper langs marka,
for å få tatt bilder, selv om det er det jeg egentlig vil.
Men når jeg setter meg ned, 
har jeg problemer med å komme meg opp igjen.
Og motsatt.
Alt gjør vondt.
Men en tur ble det også i dag, og vakre farger gjør dagen lysere.


Leia finner interessante lukter over alt 🙂

Tenk å kunne vandret videre på stien…………
Men kjenner allerede at det er nok.
Så vi henger litt rundt akkurat her, før vi snur og går sakte til veien igjen.


Og nede ved veien, der skiltinga mot Muletua er, oppdaget
jeg denne flotte fargen i trærne.
Har jeg sett dette før?
Har jeg bare ikke lagt merke til det før?
Den nydelige lilla/rosa fargen da gitt.


Så rusler vi veien hjem.
Korte faste skritt.
Livredd for at noe skal gjøre slik smertene kommer.

Vel hjemme tar jeg meg en Tramadol.
Må få slappet av litt.
Blir litt kvalm av tramadolen, men den hjelper.
Også kan jeg ikke kjøre bil på 4-5 timer etter inntak.
Slappe av og ikke gjøre noe…….
Det er en kunst i seg selv det………..

Slik som Mr Sniff her.
Han har funnet seg til rette i vinduskarmen.
“This is life”
forteller han med hele seg.


Life is good <3

 

 

 

Nyt dagen der du er!

 

 

 

 

#morgentur #smertelindring #revmatisk #fibromyalgi #benskjørhet #gikt #nytdagen #hund #katt #skogskatt #mestring #smerte #rygg #livetergodt #natur #fotografering


 

14 kommentarer
    1. Ja man får ta turen etter som formen er.. men litt frisk luft gjør jo alltid godt :)) Koselige bilder av både dyr og natur..nydelig de rosa “blomstene”på treet er det det som blir kongler ? Håper du kan kose deg litt i helga til tross for smertene <3

    2. Huff og huff så leit å høre om vond rygg. Sånt er virkelig ikke fortjent. Men godt du kom deg ut på en liten tur likevel. For de rosa/lilla knoppene var utrolig flotte 😀 Det er så mye vakre farger ute nå. Liker denne tiden av året veldig godt <3
      Mr Sniff er en herlig type. Han kan slappe av han 😉 På en høyst elegant måte 😀
      Ønsker deg masse god bedring, og håper at ryggen gir deg litt fred etterhvert <3
      Klem <3

    3. Flott bilde av katten. :o) Fredag ja, tro det eller ei! Det var jo JUST fredag jo. Tror det er noe galt med denne tidsregninga for tia. Ukene bare flyr jo avgårde, sammen med livet og et sammensurium av merkelige dager. Noen ganger har jeg bare lyst til å hoppe av denne karusellen … Kos deg med inngangen til helga.

    4. smerte er noe dritt ja,men godt det finnes noe som hjelper ) det rosa på furua har jeg ikke lagt tilmerke,men toini bruker å finne slike fine farger der hun knipser tett på )) fine bilder,ble bare tatt et bilde med meg i dag ,så var det vel ikke så mye å knipse i Volda ,fortsatt god bedring til deg

    5. Ja det er flott at du kommer deg litt ut..selv om det er en prøvelse..så gjør det godt etterpå…ha en så god helg du kan!! Flotte bilder! og ja..disse gran og furuen har sånne fine skudd og konger nå..masse flotte farger til det grønne..

    6. annebe: Tror de blir kongler ja………………. 🙂 Har ikke lagt merke til det før…………så rart liksom ………… at jeg ikke har sett det før….men kanskje jeg har sett det uten å legge merke til de 🙂 Tur får man ta etter form ja <3 Ønsker deg en god helg også annebe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg