medisin

SØNDAG
og jeg er tidlig oppe som vanlig.
Tingen med meg og det Ä vÊre tidlig oppe, 
er jo smertene jeg ikke klarer ligge
kjenne pÄ, nÄr jeg 
har vÄknet.

Da hjelper det Ä stÄ opp og begynne
i det smÄ og bevege seg.

Bevegelse er liksom min medisin.
Selv om det av og til blir sÄ pass at jeg mÄ
ha annen medisin i tillegg, er dette
det beste.

Bevegelse!

SĂ„, etter frokost er det bare Ă„
ta pĂ„ skoa og gĂ„ ut 🙂

MULEVIKA NESTE!
Og det er sÄ pass tidlig at ingen andre er der forelÞbig.
Jeg kan gÄ der i mine egne tanker.
NÄr turen nermer seg slutten, ser jeg en annen person som kommer gÄende, men vi krysser ikke hverandres sti.


Denne tistelen over, blir vakker og lilla nÄr den spretter ut.

I dag ser denne steinen over, ut som et dyr som ligger og 
fĂžlger med.


Og disse spennende mÞnster som bÞlgene som skvulper 
innover stranda, lager.


Leia er tÞrst og mÄ alltid ha litt vann fra elva
vi passerer nÄr vi gÄr til og fra Mulevika.


Sola lager flotte striper gjennom et skylag som siger 
innover.
Det er meldt regn ut pÄ ettermiddagen.


Jeg er sliten, men godt Ä gÄ en tur.
Det er #fibrosmerten som herjer litt i kroppen.
Og en utslitt hoft som herker litt


..
Krangler med korsryggen
..
Ja

..
Men sÄ en dag er jeg tipp topp igjen.
Tur blir det uansett herking og smerting


.
Ren medisin Ă„ vĂŠre ute i naturen.

Ønsker dere alle en herlig dag!
 

 

 

 

 

#revmatisme #fibromyalgi #benskjÞrhet #slitasjegikt #renmedisin #naturen #mestringsfÞlelsen #utpÄturaldrisur #fotografering #turglede #turvenn #hund #mulevika

6 kommentarer
    1. En herlig start pĂ„ dagen..men jeg mĂ„ “morra” meg en ca 2 timer fĂžr jeg gjĂžr noe som helst..Men sĂ„ er det omĂ„gjĂžre Ă„ bevege seg..Er nok fin medisin for mange..men alt for mange setter seg til..HĂ„per du ble bedre utover dagen, og at du fikk en fin dag! Flotte bilder!

    2. Ingen vits Ä ligge Ä kjenne pÄ vondtene nÄr en har det bedre nÄr en beveger seg..ogsÄ er det jo sÄ mye vakkert Ä se pÄ turene dine/deres :)) Fin dag videre til deg ogsÄ <3

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk og takk ! Jeg har jobbet ekstra i helgen………sĂ„ hadde en vakt fra 17.00 – 22.00 🙂 Og den var virkelig kjekk. Koselige kollegaer Ă„ jobbe sammen med 🙂 Jeg sliter nok litt ekstra for tiden pga utslitt hofte og betennelse som IKKE gir seg. Vet egentlig snart ikke HVA jeg skal gjĂžre for smerten er intens. Men skal til lege om et par veker……… vente vente 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg