vondt som faen

Sandvikhornet
352 moh.
og
Storehanen
471 moh.

Hva har “vondt som faen” med to toppturer å gjøre?
Nei, ikke noe annet enn at det av og til når man går i fjellet, KAN gjøre så vondt.
Og alle har vi våre smertegrenser…………
Så…..
av og til gjør det virkelig vondt som F…
Og du lurer på hvorfor jeg frivilllig utsetter meg for det da?

Det er vel ikke noe å lure på…..
Mestringsfølelsen når turen er over!

Og jeg synes nok heller det er bedre å ha vondt på en fjelltur enn å sitte/ligge hjemme og ha det vondt………..
Men vi er jo så ulike 🙂

Her er mine grunner til  å trosse smerte, og komme meg ut og opp.


Det er i motbakker det går oppover 🙂

Jeg er ikke glad i banneord så beklager om det var et støtende ord for noen, men de tre orda gjekk liksom gjennom hodet på meg gjennom hele turen.
Vondt som F…….
Selv om det i dag ikke var så veldig smertefullt å gå….
Naturen taler sitt eget språk og man glemmer både smerte og lengde på turen.

Det er bare så vanvittig rålekkert og det er ikke få ganger at jeg tar til tårene oppe i fjellheimen.
Fordi det er så mektigt, og fordi jeg er så heldig å elske dette, å gå i fjellet.
Trosse negative følelser og bare trekke inn det storslåtte rundt meg.

Slite meg oppover og se det flater ut.
Vite at nå er det verste gjort, og med det verste mener jeg oppover og oppover.
Men utsikten blir fantastisk.
Bukta nede i Sandvika er som en pærle.

Herøy havland.

Så nærmer jeg meg første topp og kan også klippe 10påtopp kortet.

Ja….
Ok…..
Nå er det bare 3,5 km til neste topp 🙂
Og her foran, midt i bildet ligger toppen; Selsteinen.
Der har jeg gått opp mange ganger på Storerunden 🙂


Rett ned for fingertuppen ligger Storehanen.

Jepsipepsi.
Snø ligger det fortsatt her.
Men dagen er super og det er t-shirt vèr 🙂

Da har jeg gått litt over 5 km og har like langt tilbake.


Nydelig turterreng og flott skilting fra Sandvika og hit.

Jeg startet turen fra bilen kl 09.40 og var ved Storehanen kl. 11.20.
Jeg tok tida i dag for å vite hvor lang tid denne turen krever, med noen mindre pauser her og der 🙂


Så er det veien tilbake.
Og tankene flyr.
Jeg har det ikke smertefullt eller vondt som F men kjenner at jeg bruker kroppen.
Tenk så heldig jeg er som kan GÅ her!!!
Bruke kroppen og gjøre den sterkere.
Og kondisen blir jo heller ikke mindre bra 🙂

Nei…….
Jeg ser bare positivt med å vandre i fjellet.
Men vi er jo alle så veldig ulike………..
Og noen gidder jo rett og slett ikke dette “slitet” som de kaller det.
Ja…. de om det 🙂

Jeg har ren turglede og hjertet svulmer over, over alt det vakre naturen viser meg.


Jeg er tilbake ved Sandvikhornet og her sitter en dame og bare nyter utsikten 🙂

Det må jo bare oppleves.

Nedstigningen fra Sandvikhornet.

Noen kalorier er forbrent og hjertet har pumpet godt i motbakker.
Livet er herlig selv om det kan gjøre vont som F…. av og til.

Denne turen anbefaler jeg !
Sett av 3,5-4 timer eller mere og ta turen.

#fjelltur #blogg #turerifjellet #Sandvikhornet #Storehanen #sologblåhimmel #mestringsfølelsen #skritteller #tirsdag #revmatiker #fibromyalgi #benskjørhet


 

14 kommentarer

Siste innlegg