gode turer

BØRA
Ja, i dag, skjĂŠrtorsdag, ble det tur til BĂžra.
Det er en av 4 topper pÄ Kvalsvik-fjellet.
Vi har Muletua, Barmen, BĂžra og Okla.

NÄ har Leia gÄtt alle toppene, men ikke alle pÄ en gang.
En om gangen.
Hele rekka tar vi nÄr hun er litt stÞrre.

I dag gjekk vi opp i Gjerdet, ved planteskolen som nÄ er nedlagt.
Gjekk mellom lĂžda og huset til Kristine og Hans.
Der er det satt opp en trapp Ä gÄ over gjerdet.
Ja, for det er lov Ä gÄ der.

SÄ gÄr vi innover dalen et stykke.
Passerer sau – og nĂ„ er det lamb der.

Tar av i dalen og gÄr opp til venstre og over en ny trapp i stien som Mats har vÊrt med og laget, over hele fjellet der det er gjerder.
Det er godt skiltet, og her er vi ved skilt som viser Okla til hĂžgre og BĂžra til venstre.
Vi gĂ„r til venstre 🙂


Og oppover det gĂ„r 🙂

Men det er veldig fin stigning og god sti Ä gÄ i.

Her er enda ei trapp.
(Jeg kaller det trapp)
Og jeg lþfter Leia over 🙂
God trening !


Opp pÄ en stein og skue utover.

Det er herlig ute.
Det hĂžres fuglekvitter over alt.
Fuglen leiker seg.


SÄ er vi pÄ toppen vi skulle til.
BĂžra.
Og vi ser over til Barmen og tuppen pÄ Muletua.

Ei Ăžrn ville sjekke forholda.


Herlige turvennen min, Leia 🙂



MĂ„tte teste ut de nye fjellsko/hiking-skoa mine.
Jeg er godt fornþyd med merket “Salomon” .


#selfie !
Hehehe


SÄ har vi gÄtt ned fra BÞra, pÄ vei mot Barmen.
Men her ved skilta stopper vÄr tur.
Vi skal ikke pÄ flere topper.
Og gÄr nedover fra skilta her, mot vassverket.


Og her her vi nede ved vassverket.
Og som dere ser, godt skiltet, og med “trapper”.


Ned fra vassverket.
Her ser du lĂžda og huset jeg gjekk imellom, innover i dalen da turen startet.


En nydelig tur i dag ogsÄ.
NĂ„ snĂžr det plutselig ute





.
Jaja, jeg er ferdig med turen min og Leia 🙂

 

 

#blogg #shetlandsheepdog #fjelltur #Okla #Barmen #BÞra #Muletua #Þrn #sologhimmel #pÄske #skjÊrtorsdag #vÄr

 

10 kommentarer

Siste innlegg