fra hagen

PLOMMEDESSERT
med litt ekstra.

Når man har frosset ned plommer fra egen hage, så må man bruke de også.

Jeg har kommet over flere poser med plommer som jeg hadde glemt 🙂

Jeg elsker plommegrøt med sukker og melk på.

Her er min plommegrøt, steg for steg 😀


Jeg hadde noe frossen frukt jeg også hadde glemt av – bare litt igjen i en pose så de fulgte med denne gangen.

Lar det koke en stund.

Så er det potetemel som skal gjøre det til grøt.

Jeg hadde 3 toppede teskjeer i et glass – men kunne nok brukt spiseskjeer.
Da vet jeg DET til neste gang.

Rører potetmelet ut i litt vann, og tilsetter mens rører godt.

Det tykner.

Jeg har også tilsatt sukker.
Men det kan jeg også tilsette mere av – alt etter smak.

Her er desserten.
Den ble tykk, men ikke tykk nok.
Så jeg hadde litt for lite potetmel i.

Men godt er det!

Mmmmmmmmmmmm <3

 

 

 

 

 

#plommer #dessert #frahagen #plommegrøt #plommedessert #blogg #mat #hagenmin

 

 

 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg