motivasjon

Naturen

er helt fantastisk.
Og nÄr veret gir fra sitt flotteste, dag ut og dag inn, da nyter man.


For det er godt Ä nyte, bare de smÄe turer i naturen.
Man trenger ikke klatre pÄ de hÞyeste og lengste turene alltid, selv om jeg trives der.


Kroppen min og lille Leia passer liksom sammen for tiden.
Leia som er litt over 3 mnd kan ikke gÄ de store turer, faktisk ikke fÞr etter fylt 1 Är.
Og min kropp er giktisk som bare sÞren, for tiden


 og klarer ikke sÄ mye heller.

SÄ da passer det med de smÄe turer som begge parter er fornÞyde med.
Som en tur til Golleneset fyr.


GĂ„ der og kjenne solen varme.
Ja, for det gjÞr den virkelig nÄ.
Rusle der sammen med den lille hunden, og samle tankene og prþve tenke fornuftige tanker 😀
hehehehe



PrÞve Ä motivere til Ä videre fortsette med ting jeg inntil nÄ har verdsatt gjennom flere Är.
Som f.eks. at jeg har mistet piffen for det Ä stÄ i kor.
Jeg har bare ikke motivasjonen til Ä VILLE det akkurat nÄ.
Skal – skal ikke 
Jobber med saken.



Vet ikke



.


Denne lille sjelen her, gir meg motivasjon i massevis.
Man blir jo sÄ glad av denne lille kroppen som lukter sÄ herlig hund.



Hun sier ifra nÄr hun har gÄtt lenger enn langt nok, og da bÊrer matmor med glede, resten av turen.
SmÄlabber og matmor pÄ tur.

Det er en velsignelse Ă„ ha denne turgleden og iveren etter fjell og fjĂžre, hĂžyt og lavt. Nyte. Trekke inn luften og motta ny energi og kraft.



Det er sÄ mye som motiverer, men dette er toppen i mine Þyne.
Vére ute – bevegelse og mestring.
Sortere tanker og konkludere for eget beste.

En stund var det fitbit som motiverte med sin beskjed om antall skritt og slikt.
Jeg har ikke hatt klokken pÄ meg siden fÞre jul, altsÄ i fjor.
Men nÄ er den pÄ igjen, og hittil i dag sÄ har jeg gÄtt 11 446 skritt. 
MĂ„let pĂ„ 10 000 skritt er nĂ„dd for i dag 🙂

Lille Leia og matmor pÄ tur i vÄr natur <3 

 

 

#natur #motivasjon #giktplager #utetid #shetlandsheepdog #mestring #fibromyalgi/reumatisme/benskjĂžrhet #turglede #skritteller #aktivitet #fitbit #friluftsliv

 


 

14 kommentarer
    1. Koselige bilder. Vi har slikt fint vintervĂŠr her i Kristiansand ogsĂ„, og jeg har en turvenn som sikkert ikke hadde sagt nei til en tur ekstra. Men enn sĂ„ lenge mĂ„ jeg bare nyte sola og den blĂ„ himmelen fra sofaen … begynner Ă„ bli lei nĂ„. Har vel ikke tatt mer enn 50 skritt daglig de siste ukene. Ikke godt for noe pĂ„ sikt dette.

    2. Den lille herlig klumpen gjĂžr jo at man MÅ bli glad 🙂 Og tenk Ă„ ha en sĂ„nn turvenn da 🙂 Heldiggrisen <3 klemmer <3

    3. SÄ koselige turer dere har! ja man mÄ bare ta en avgjÞrelse..om kor eller ikke..ingen ting er endelig heller..sÄ kanskje det passer bedre siden.. Kos deg pÄ tur! det kommer ikke an pÄ lengden..Det er det Ä vÊre ute, og vÊre sammen! Flotte bilder!Ha en god kveld!

    4. SĂ„ nydelig skrevet, og sĂ„ flotte bilder! Det er ikke alltid man har motivasjon til Ă„ holde pĂ„ med det man pleier…. jeg husker den gangen korpset blei et ork, og jeg slutta. Har ikke kommet igang igjen… men savner det innimellom! Likevel – det viktigste for meg er igrunn Ă„ vĂŠre ute og rĂžre pĂ„ meg – det gir meg energi! Klemmer <3

    5. det er trist att du sliter slik for tiden med smertene i kroppen,men sÄnn er revmatismen den gÄr i bÞlger og daler,heldigvis gÄr vi mot vÄr og sommer og varmere dager ) i mellomtiden har du maase nydelig natur Ä gÄ turer i uten Ä mÄtte nÄ fjelltoppane )) og jeg tror deg nÄr du ser att lille Leia inspirerer deg nÄ om dagene,og det vil hun gjÞre i mange Är frem i tid ))

    6. Det er svĂŠrt ofte at det ikke er kvantitet som er sĂ„ viktig 🙂 Kvaliteten pĂ„ det man gjĂžr er sĂ„ ofte vel sĂ„ viktig. 🙂 Men jeg hĂ„per du finner tilbake gleden med Ă„ synge i kor 🙂 Jeg er sĂ„ glad for at jeg i en alder av 63 Ă„r fant veien inn i Mannskoret her. Og det har gitt meg sĂ„ veldig mye 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg