røykfri

 

 

 

 

 

ENDELEG RØYKFRI

 

Etter mange nederlag, var du bestemt.
No skulle den ikkje ha makta lenger.
Etter fleire års forsøk og tap, var du no grundig forberedt.

 

 

1. januar 2013, første dagen i den nye tiden.
Inn i den røykfrie tiden.
Fast bestemt.

 

 

Du hadde jobbet i lang tid med det mentale og også det fysiske, og det med mat.
Alle mislykka forsøk endte med vektøkning.
 Og vektreduksjon ved oppstart av røyk igjen.

 

 

Du følte deg slank med røyken, men ikkje noko anna.
Sjølv om du elsket røyk.
Ja du syntes det var herleg,

 

 

Men du ville ikkje at den skulle ha makta over deg lengre.
Nok var nok.

 

 

Ja, så 1. januar 2013 startet ditt røykfrie liv.
Måtte legge om litt kosthold og øke aktivitetsnivået, og det virket.
Men, du la på deg nåkre kilo sakte men sikkert.
Men, det er heilt ok.

 

 

I dag har du bedre helse, er mere aktiv og stabil vekt.
DU er fortsatt røykfri, og synes egentlig det ikkje lukter noko særleg godt av de som røyker.
Tenker ofte at slik stinket du også før.

 

 

Du kan fortsatt tenke på røyk som noko du likte godt, og kan ALDRI ta EIN røyk.
Da er alt som er bygget opp, ødelagt på et blunk.
Du trives i ditt nye røykfrie liv.

 

 

Røyken har ikkje makt over deg lenger.
Du har vunnet!
Det er herleg å være røykfri!

 

 

mk

 

 

 

 

#røykfri #minedikt #slutta #røyk #endelegrøykfri #onsdag #blogg #november

14 kommentarer
    1. Jeg sluttet i 2008 tror jeg. Jeg var 42 mener jeg.. Jeg har NOEN ganger fremdeles hvor jeg gjerne skulle tatt en røyk, på fest, av og til foran tv osv… Men for det meste synes jeg det er deilig å ha sluttet ja, og det var ikke vanskelig å slutte 🙂

    2. frodith: Ja av og til kommer den tanken men jeg klarer meg i dag uten – og er faktisk overrasket når jeg våkner og ikke har tatt den røyken 🙂 For det er fort gjort å gjøre en miss…………. men ikke nå lenger 🙂
      Nå er jeg nesten på farten til Aurskog. Søndag ettermiddag er jeg parkert i Holbergsgate hos sønnen min, Har tettpakket program. Regner med du har det travelt. Men om det er en luke en plass så er mandag ettermiddag eller kveld tilgjengelig 😀 hehehe men tenker at det kan bli travelt 🙂 Jeg reiser tirsdag kveld tilbake med nattbussen 🙂 klem til deg!

    3. Skal så absolutt ha deg i tankene til mandagen, ettermiddag. Jeg er syk nå, men blir snart frisk. Vi snakkes litt på bakrommet, jeg prøver å holde av mandagen et par timer etter jobb 🙂

    4. er så godt å høre alle som klarer å bli røykfrie ) og jeg heier på dere alle att det må forbli sånn for alltid hi hi
      Ha en superfin dag og god tur,ser her att du skal på tur,håper du får en veldig kjekke tur )

    5. Så flott! regner med dette gjaldt deg..jeg har også sluttet å røyke..etter å ha vært storrøyker..men snuser..så anser meg ikke som veldig flink..men jeg sparer lungene om ikke annet!! Det er jo ikke sosialt og koselig å røyke lengre…så det er godt å bli kvitt den lasten! Du har vært kjempe flink!! og tenk alt man sparer! i helse og lommebok! Flott skrevet! og nydelig bildet

    6. Så fantastisk. Jeg har aldri røyka, men kan tenke meg at det blir litt som å være sukkerslave. Akkurat det er mitt problem. Inne i en god steam nå, men det er snart jul og da er jeg i gang igjen tenker jeg….

    7. Gratulerer med det å ha vunnet en røykfri hverdag 🙂
      Selv tok jeg min siste røyk den 6. januar 2003 i en 5-minutterspause på jobb kl. 18.00, rett før vi skulle begynne kveldsstellet…
      Har ikke savnet røyken en eneste dag, men til å begynne med visste jeg liksom ikke helt hva jeg skulle gjøre i situasjoner der jeg tidligere ville tatt en røyk… Det gikk med mye bøker i den perioden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg