aksla

LØRDAG

Og turen gjekk til Ålesund.

BesĂžke ei venninne som jeg har kjent siden vi var barn.
Vi er oppvokst i samme bygd og har alltid hatt kontakt.
Hun har bursdag dagen fþr meg 🙂

Marita bor som sagt i Ålesund, og vi sees ikke SÅ ofte, og jeg har ikke smĂ„ barn lenger sĂ„ for meg er det nok lettere Ă„ komme meg avgĂ„rde.
Familien til Marita bestÄr av to voksne og tre barn.
Jentene driver med handball og drill.
SÄ helgene der i gÄrden er egentlig full-booket, men i gÄr var de alle hjemme utenom eldste datter som var pÄ trening.

Vi hadde avtalt Ă„ gĂ„ tur – og de var klare nĂ„r jeg kom.
En liten kaffe og prat og sĂ„ var vi ute i byen – pĂ„ vei mot Aksla.

TUREN OVER AKSLA

 


Vi gÄr trapper oppover og oppover fra Fjellgata.
Elisabeth og Karoline gĂ„r i forveien 🙂


Vi har kledd oss godt sĂ„ etter hvert mĂ„ vi lette pĂ„ jakkene 😀


SÄ er vi oppe pÄ fÞrste stopp.
Rundskuet.
Vi skal inn og opp der Marita er pÄ vei nÄ.



Elisabeth skriver alle navna inn i boka som er der.

SĂ„ mĂ„ vi ha et #Selfie oppe pĂ„ toppen av #Rundskue 🙂



Flotte jentene <3


SÄ gÄr vi videre pÄ turstien.
Og her er det mange figurer skjĂŠrt ut i tre.
Artig!
Her sitter Elisabeth og Karoline ved en drage 🙂



Koser oss vi ja 🙂


Her er det visst en krokodille.

Vi var ogsÄ innom en plass som heter #Kviven

.. men hvor det var husker jeg ikke
.
Men det var vel rundt her – fþr Fjellstua iallefall 🙂
Jeg visste ikke at det var sĂ„ flotte turmuligheter midt i Ålesund by.
Men her var det flott Ä gÄ!



SĂ„ kom vi innom en plass der du kan trene.
Flotte treningsapparat var satt opp ute i det fri.
Da vi kom dit var der allerede noen som brukte de.
Og folk som gjekk tur, stoppet der og trente pÄ noen apparat fÞr de gjekk videre.
Knallstilig midt ute i turlĂžypa.
VI mÄtte prÞve apparata vi ogsÄ.

SĂ„ er vi kommet frem til Fjellstua.
Og vi har flott utsikt helt hjem til #Kvalsvika, som ligger rett ned for Sukkertoppen til venstre i bildet.Man kan skimte kvalsvika til venstre midt i bildet helt ute i havgapet.


Ålesund er en flott by med de flotte bygningene.

Jadda


.
SĂ„ mĂ„tte vi ha en #selfie pĂ„ Fjellstua ogsĂ„ 😀


SĂ„ rusler vi hjemover.
Det er mye lĂžv i stien her.
Vinden har rusket i trĂŠrne og lĂžvet har falt til bakken.

 

Tusen takk for en kjempekoselig tur, Marita, Karoline og Elisabeth!

 

#Ålesund #Aksla #treningsapparater #tursti #lĂžrdag #november #utpĂ„turaldrisur #natur #figurer #fotografering #dagen #friluftsliv

10 kommentarer

Siste innlegg