minusgrader

RUNDE

 

Det er bare slik at nÄr veret er som det er og jeg har fri, da blir det fjelltur.

Og det var til Runde jeg ville.
Litt annen rute i dag.
Jeg ville gÄ opp litt lengre til venstre enn der vi gÄr opp til Trepet.
For jeg ville opp til den buen i fjellet som er sÄ fin Ä se pÄ fra avstand.
Jeg ville pÄ toppen av den tuppen jeg ser hver gang jeg kommer over broen til Runde.

Men svarte heller da


Ikke enkelt Ä komme opp pÄ den tuppen.
Jeg prÞvde i flere vinklinger, men hÞgdeskrekken tok meg og gjorde at jeg ga meg pÄ hele stuntet.
Det er ok Ă„ bare gi seg mens leken er god – nĂ„r man er alene i fjellet.

Jeg fÄr prÞve fra annet hold en annen gang. 
Uansett ei fin runde jeg fikk.


Jeg gÄr opp en sti bortenfor Trepet.



Jeg er oppe i buen mellom to topper


Og skulle opp pÄ den under her, men det ble litt for bratt akkurat
..
Hadde nok ikke dage i dag 😀
Hehhehehee
Men gjekk videre og kom meg opp fra buen og inn pÄ sti og fortsatte turen i det herlige veret.


Ser Kvalsvika bak meg og jeg peker pĂ„ #Muletua 🙂



Det er som sagt #minusgrader og da kommer mange artige mĂžnster frem.

Jeg nyter stillheten.


Kvalsvika ligger der ute i havet.



Dette herlige Runde-fjellet.



DrÄper.


Jeg vandrer tilbake via Trepet.
Solen klatrer sakte nedover.

En herlig dag i fjellet er over.

 

 

 

 

 

#Turerifjellet #friluftsliv #Runde #Trepet #sunnmĂžre #fjelltur #fotografering #hĂžgdeskrekk #stillhet #mandag #november #aktivitet

 

6 kommentarer
    1. Flotte bilder fra nok en herlig tur! jammen er du tÞff..vist du har hÞydeskrekk..for du er da pÄ mange flotte hÞye topper!!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Hehehe tusen takk 🙂 Ja jeg har hĂžydeskrekk 🙂 Og det spĂžrs altid hvordan turene ser ut og hvordan de hĂžye toppene er Ă„ gĂ„ til og bestige 🙂 Der det ikke fĂžles trygt, gĂ„r jeg ikke…………………… og i dag var det litt klatring i stein mot slutten og jeg var litt hĂžyt oppe med bratte pĂ„ alle kanter,,,,,,,,,,,, sĂ„ da stopper jeg bare …………. 😀 Selv om jeg prĂžvde 4-5 ganger Ă„ komme over en kneik der 😀 hehehehehee

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg