resultat

I GÅR – TORSDAG

 

Og jeg skulle fþlge moderen til Volda – hun skulle til en undersþkelse der.
Jeg skulle ogsĂ„ men hadde et annet klokkeslett – men heldigvis fikk jeg byttet tid og vi  kunne slĂ„ to fluer i en smekk.

Saken er den at JEG skulle til BentetthetsmÄling.

 

En av mine diagnoser, er BENSKJØRHET – og i og med at jeg har gĂ„tt pĂ„ overtid pĂ„ medisinen Alendronat, (over 12 Ă„r) sĂ„ mĂ„ de ha en NY mĂ„ling fĂžr de setter meg pĂ„ den nye medisinen, som er sprĂžyte hvert halve Ă„r.

Og tenke seg til!
MÄlingen var ikke sÄ aller vÊrst.
Selv om jeg ligger godt inne i det gule feltet – sĂ„ viste mĂ„lingen bedring.

Og det er da jeg tenker at TRENINGEN jeg har vÊrt sÄ standhaftig med, har bÄret frukter.

Det er sÄ bra!
Etter at jeg startet med STYRKE, SLYNGETRENING, SPINNNING og BODYBALANCE, har jeg klart Ă„ bygge opp litt.
SĂ„ det er ikke rom for diskusjon for min del, ang trening og dens viktighet.

Er veldig greit Ă„ ha denne FITBIT-klokken.
Jeg er ikke opphengt i den lenger – og om jeg ikke har 10 000 skritt daglig, sĂ„ gĂ„r det greit.
Jeg vet hva jeg trener i det daglige 🙂

Og for ikke Ă„ snakke om alle de fantastiske fjellturer.
Naturen og dens herlighet <3

Alt hjelper!

Noen sier: “Det er en tid for alt – men nĂ„ skal det bare nytes”

Med det mener de at de ikke orker slite seg ut – de har ikke overskudd – de vil nyte mat og sĂžtsaker og hive innpÄ     En dag skal de trene


 men ikke akkurat nĂ„.

For meg er det HER OG NÅ!
Det er HER OG NÅ, som er livet og nytelsen langs med 🙂
Vi er sÄ forskjellige og vi finner alle vÄre veier og gÄ.

JEG HAR FUNNET MIN!

Og nÄ er jeg pÄ vei til en ny spinningtime og slyngetrening.

Nyt dagen der ute!!!

 

 

 

 

#resultat #trening #Fitbit #spinning #styrketrening #AktivtreningherĂžy #BenskjĂžrhet #fibromyalgi/reumatisme/benskjĂžrhet #gripdagen

 

 

 

 

22 kommentarer
    1. Det er sÄ sant, sÄ sant. Trening er viktig, det kjenner jeg ogsÄ pÄ min kropp. NÄ kjenner ikke jeg deg sÄ godt ennÄ, men har du prÞvd K2 og D3? Det er ogsÄ viktig for skjellettet. Jeg har gÄtt utallige timer pÄ fjellet de siste par Ära, men nÄr november kommer gÄr jeg litt i dvale. PrÞver Ä motivere meg til treningsstudio, men den er litt hÞy den dÞrstokkmila

    2. Ja det er klart at trening hjelper!! ihvertfall i lenden! sÄ dette er kjempe bra for deg! StÄ pÄ..og kos deg med turer og trening! Flott at du ikke blir verre, det er jo gjerne det som skjer..Flink er du! HA en god dag!

    3. gratulerer,dette var jo helt fantastiske beskjeder ) og ja du har virkelig jobbet hardt,men samtidig kost deg med treningen ) tenkte pÄ dere i gÄr der jeg gikk i Volda hi hi ))ha en fin spinningstime da

    4. Det er sĂ„ artig Ă„ lese sĂ„nne innlegg nĂ„r de sprudler av glede over egne vinninger og egne prestasjoner. 🙂 Gratulerer sĂ„ kjempemasse og lykke til videre. Jeg har vĂŠrt litt lat pĂ„ bloggen i det siste.. men lever 😀

    5. SĂ„ flott at du har klart Ă„ oppnĂ„ en liten bedring! All honnĂžr til deg som holder deg i form til tross for at kroppen verker og det sikkert av og til er mest fristende Ă„ sitte i sofaen. De aller fleste har jo godt av moderat trening. Jeg har langt fra vĂŠrt flink det siste Ă„ret. Noen gĂ„-turer blir det i ny og ne, men alt for lite. Burde i alle fall gĂ„ tre turer med litt lengde hver uke! 😛

    6. dedicat: Tusen takk for det, Jan Erling 🙂 Man mĂ„ jo bare skryte av og til – og dette resultatet var viktig for meg. Hadde ikke vĂŠrt morsomt om det var forverring.,,,,,,,,,,,,,,,,,, det har noe med motivasjonen 🙂
      Ja, du lever og det er toppers <3 Av og til dabber bloggingen litt av............. det er helt greit det 🙂 Bare man har det bra!!!
      Kos deg med fredagen.
      NĂ„ pakker jeg for Ă„ reise til Ålesund pĂ„ KOR-CUP!
      15 kor skal vĂŠre med.
      Det blir spennende og morsomt og veldig sosialt 🙂

    7. fruensvilje: Var du Volda da??!!! hihi ja mamma var til coloskopi og hadde time 12.30 og kom inn 13.00 og jeg hadde time 14.10. Mamma ble dĂ„rlig da hun var ferdig. Tok sĂ„ og si en time med hennes undersĂžkelse. Vi dro fra Volda 14.30 🙂 Var du der hele dagen?
      Vi fĂ„r treffes en dag det er fint ver 🙂

    8. Siv Svanem: Tusen takk, Siv 🙂 Ja de mĂ„lingene ga meg et lĂžft. For jeg hadde grudd meg til den dagen………… for det har ikke vĂŠrt sĂ„ positivt fĂžr. Det har pĂ„ en mĂ„te forverret seg fra gang til gang men denne gangen var det motsatt 🙂 SĂ„ da er det bare Ă„ stĂ„ pĂ„!
      Ha en flott fredag!

    9. venkesstrikk: Ja jeg har prĂžvd K2 men tĂ„lte det ikke……….. var noe jeg reagerte pĂ„ med de tablettene…………….. Har prĂžvd mye………… men lander pĂ„ Ă„ ikke ta noe ekstra uten omm c-vitaminer, omega3 og hvitlĂžkstabletter. Kan ikke ta calsiumtilskudd da jeg har for mye calsium i blodet…………….. det skal ikke vĂŠre lett. Men slik jeg har det nĂ„ er alt ok. Tar noe lite smertestillende og betennelsedempende for andre plager og er ellers aktiv 😀 Funker for meg <3
      Den dĂžrstokken var hĂžy for meg ogsĂ„. Jeg snakket rett og slett nedsettende om treningsstudio. Jeg fikk jo all min trening i naturen 😀 hehehe men ........... man fĂ„r ikke all trening av Ă„ gĂ„ tur - om det er hĂžyt eller lavt i terrenget.
      Man trenger styrke!
      Man trenger balanse!
      😀
      hehehe

      Ha en flott dag!!

    10. Flott. Glad mĂ„lingen gikk fint. Ja,trene er nĂždvendig for Ă„ holde seg frisk. Alle vil ikke det, men de aner ikke hva de gĂ„r glipp av ute i naturen. Heia oss! 🙂

    11. ja jeg var i Volda fra 9 til 14 )) og dagen gikk til julegavekjÞp sÄ nÄ har ikke jeg mange igjen ) det blir nok en rÄd med tur for oss en dag det er fint ja ))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg