tid for tur

ONSDAG

Og dagen er nydelig med en vakker soloppgang.

Da er det på tide med en litt lengre fjelltur, selv om ryggen er litt herkete – og det pga kaldere dager.
Jaja, noe er det uansett 🙂

Turen i dag gjekk til:

 

STOREVARDEN


Det har regnet en del i det siste, så det er vått men allikevel flott å gå.

Min faste stopp-plass og fotoplass.
ehehhe  må jo ta bilder av vannet for av og til er det nesten ikke vann og i dag er det masse vann 🙂



Om du studerer bildet og steinen på høyre side i bildet – over for vannet……
Ser du da et ansikt?
Jeg ser en mann med hatt 🙂



Så er jeg oppe på Storevarden.
Jeg har fått et slikt fint sitteunderlag av tante og fadderjente, Tina.
Hun har laget det selv – og det blei julegave jeg måtte pakke opp da hun var her.
Dette fordi hun skal reise nå til helgen, og segle mot Karibien 🙂
Tøffe Tina-mor <3


Jeg skulle egentlig gå ned der jeg bruker – mot elva i stranda.
Men oppdaget disse blå stolpene som jeg ikke har sett før.
Så da er det en stund siden jeg har vært på Storevarden, tenker jeg 🙂



Jeg velger å følge merkingen.
Jeg har gått sånn ca her før, men stien er flott og noe er nytt så dette vannet tror jeg ikke at jeg har vært ved før.



Herlig utsikt.
Runde til venstre og Remøy til høyre også mot Ålesund.


Her stopper de lyseblå stolpene.
Jeg har kommet til #Nerlandshornet.
Denne toppen er ny-merket.
Eller det har skjedd nå i høst.
Ser rett ned på Kvalsvika og hjemplassen min.



Nå vet jeg hvor stien går videre og jeg rusler meg tilbake mot der jeg egentlig kom opp, og havner tilbake ved den elva jeg bruker ta pause ved.
Kjekt å vite hvor man kan ta av og gå direkte til Nerlandshornet, på vei oppover 🙂



Så stod denne så glinsende og ensom.
Et lite blåbær imøte med høsten.



Dette er toppers “Alfa” fjellsko.
De gir meg god støtte på foten og er gode i lengre turer, og om en skal bære tunge sekker.
Men, de er ikke gode på glatte steiner.
I dag var det glatt, og jeg brukte lang tid på nedstigning for å unngå steiner.
Det var reine skøyteisen med disse skoa direkte på våt og glatt stein.

Men det er ingen krise for jeg har andre sko å bruke når det er vått og sleipt ute.
Det er godt å kunne ha skifte når det gjelder fjellsko 🙂

 

 

 

 

#Alfafjellsko #Storevarden #november #Nerlandshornet #blogg #friluftsliv #turerifjellet #fjellsko #natur #fotografering

14 kommentarer

Siste innlegg