skyer til

TIRSDAG

ForkjĂžlelsen er et faktum og skyene kommer sigende.
Det skyer til – og nesen tetner og stemmen harker.

Men, en liten tur ut i vÄr natur mÄ jeg allikevel.

Skulle egentlig pÄ kor-kafe i dag, og hadde gledet meg til dette.
Men til mer jeg bruker stemmen, til vĂŠrre blir det med heshet og hosting og harking.
SĂ„ da blir jeg hjemme, fyrer i ovnen og pugger tekst til kor-cuppen 5. november i Ålesund.

Men altsĂ„, det ble en tur i dag 😀

 


I dag ville jeg ta en rolig tur – bare rusle.
Men litt oppover blir det jo – og jeg kjĂžrer til “Ura” og parkerer pĂ„ andre siden av veien for dette flotte bygget her.

En artig sti opp til et utsiktspunkt og videre til der alle hjertene henger og en gÄr til Hornseten derfra.


Det er rekkverk pÄ ene siden og tau pÄ andre siden.
Veldig bra sti!


Jeg kjenner at det lÞsner litt i den tette nesen pÄ vei oppover.
Er redd for Ă„ bli sykere – sĂ„ tar det helt piano.

En katt hoppet plutselig frem og fulgte meg et godt stykke oppover stien.
Hvem sin katt det er – ja det vet ikke jeg.
Da jeg gjekk samme veien ned igjen var den borte vekk 🙂


Da er jeg oppe ved alle de flotte strikkede hjertene.
SÄ er det bare Ä gÄ det siste stykket opp til Hornseten.

Det er vakkert ute.
Men kulden merkes nÄ.


Jeg traff tre kjekke mannfolk da jeg var borte ved varden der.
De kom fra Ørsta og hit ut for tur.
De var overbegeistret over den flotte turstien de hadde gÄtt pÄ.
Utsikten og alt var bra 🙂
Jeg knipset de, der de sitter og nyter kaffe og skuer innover #sunnmÞrsalpane.

En #selfie mÄ til.
Ja i dag har jeg gĂ„tt denne lille fjellturen i skjĂžrt 😀
Heheheheheeh  gÄr and det altsÄ!!!
Bare man har gode sko.
Jeg tar ikke det sÄ hĂžytidelig – trenger ikke alltid gĂ„ i fjellklĂŠr eller joggeklĂŠr i fjellet 😀

 



Dette var sÄ vakkert synes jeg.
“Myrull i hþsten”

 

 

#hĂžst #myrullihĂžsten #fotografering #dagen #natur #forkjĂžling #herĂžykommune #natur #hĂžstfarger #blogg #friluftsliv #Hornseten #utsikt

 

 

18 kommentarer
    1. Du fĂ„r til en TUR ja, uansett vĂŠr og form 🙂 Herlig tur, og morsomme hjerter 🙂 Jeg gleder meg til det blir min tur til Ă„ ha tid og ork til sĂ„nt 🙂 klemmer <3

    2. dette var en skikkelig fin tur,du finner no en vei uansett form skjÞnner eg,bare du ikke fryser sÄ er skjÞrt helt ok )) selv har jeg ullstilongs under langbuksene i dag hi hi .
      Hvor ligger Ura da ? er det i FosnavÄg ?

    3. fruensvilje: Hehehe joda det er mange flotte stier rundt om her ute 😀 Ja, Ura ligger i FosnavĂ„g. Ikke sĂ„ langt fra det gamle hotellet som ble kalt “Urheim” eller “kroa” 🙂 Det blir i dag brukt som asylmottak. Det er inn i bukta ved Thon Hotell – fiskebĂ„ter leverer fisk i Ura 🙂 Veldig fin sti og gode rekkverk og tau Ă„ holde seg i 🙂 Vi kan gĂ„ der en gang du kommer utover hit 🙂

    4. dedicat: Joda, i skjĂžrt 🙂 Traff jo litt folk da……… og de jogget eller gjekk fort – i fjell og treningsklĂŠr. Pytsan tenkte jeg…… de har da sett et skjĂžrt fĂžr 😀

      Fin tur Ă„ gĂ„ – og utsikten er fantastisk 🙂

    5. Hihi, du er gal som meg…… ut og gĂ„ for en hver pris! Flinkus 🙂 Fine bilder som vanlig!

    6. Margrethe: hihihi joda……… skal noe til for Ă„ stoppe meg da……….. men nĂ„ tror jeg at jeg mĂ„ ta det litt mere med ro…….. for jeg har mistet litt stemmen nĂ„ i ettermiddag. Skulle med koret Ă„ synge pĂ„ korkafe men jeg mĂ„tte droppe det. Stemmen bare sviktet……….. heheheee
      Men det er jo dette vi liker – ta bilder – nyte naturen <3 Tusen takk!!!! Vi er heldige, Margrethe - som liker dette 😀

    7. Tur i naturen er aldri feil! SĂ„ flotte bilder! og ser ut som en flott tur!!God bedring!

    8. Det myrull – bildet er virkelig fint! Ja, hvorfor ikke miniskjĂžrt nĂ„r man er pĂ„ “Mini-tur”? 😉 AttpĂ„til mĂ„tte du pĂ„ tre mannfolk! God bedring! 😀

    9. SĂ„ fin tur og de strikkahjertene er jo supermorsomme. Flotte bilder av deg og naturen <3 Siden jeg synger og er jeg ekstra pĂ„ vakt mot forkjĂžlelse og halsvondt. Jeg pleier koke opp frossen bjĂžrnebĂŠr og blĂ„bĂŠr med litt vann, avkjĂžle det til ca 40 grader og blande i en dĂŠsj honning, det funker <3 God bedring og goood klĂŠm 🙂

    10. natheless: Tusen takk 🙂 Jo takk 🙂 Jeg er bedre i dag, men kan ikke bruke stemmen sĂ„ mye for da begynner jeg hoste………… skulle synge pĂ„ korkafe i gĂ„r men jeg mĂ„tte bare bli hjemme. Mistet helt stemmen hvis jeg snakket litt……….. hehehe men i dag er jeg myyyye bedre. MĂ„ bare vĂŠre inne og ta det med ro – selv om det Ă„ ta det med ro er litt sĂ„nn oppskrytt for meg……. bakedag ble det 🙂

    11. ladyaugust: Tusen takk!!
      Ja det er ikke dumt det der med hva man drikker 🙂 Jeg har drukket honning og sitronvann… er bedre i dag men veldig kjedelig at jeg mĂ„tte vĂŠre hjemme nĂ„r koret mitt var og sang pĂ„ kor-kafe 🙁 men slik er det av og til 🙂
      klem tilbake!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg