impulshandling

LØRDAGEN

Ja, den startet med regn.
Og da mÄtte jeg ta muligheten til rett og slett gjÞre inneaktiviteter.
Og de innebar Ă„ vaske to bad.
Det er ikke det gÞyeste jeg gjÞr, sÄ nÄ mÄtte jeg hoppe i det.

Etter et par timer sÄ var det gjort.
Hmmmm hva skal jeg gjÞre nÄ?
Fjelltur?
Ja, ok.
For veret var i bedring og solen kom frem sÄnn av og til.
Tittet innom bÄde YR og STORM, og de lovte opplett resten av dagen.

Midt i forberedelsen til fjelltur og HVOR jeg skulle gÄ, slo en tanke ned i hodet pÄ meg.
Sykkeltur!!!
Sykle Gursken rundt.

Gursken rundt er slik EN GANG I ÅRET tur.

Det er en lang og krevende tur, iallefall nÄr man starter fra Kvalsvika, sykler til MyrvÄg og videre til Gursken og til Moltu og tilbake til Kvalsvika.
En sykkeltur jeg brukte 5,5 timer pÄ denne gangen.


SĂ„ er jeg superklar.
Jeg har bare EN bekymring, og det er om jeg pongterer.
Da er lĂžsningen Ă„ “ringe en venn” har jeg kommet frem til 😀

Her er jeg kommet til tunnellen mellom #TjÞrvÄg og MyrvÄg.
Det er sykkelsti rundt.
Her traff jeg en syklist som syklet motsatt av meg og jeg tenkte at kanskje han skulle samme rute som meg 🙂

Svett men fattet.

Og hele tiden har jeg hatt denne laaaaaaange bakken i fokus.
Og nÄ er den foran meg.
Ja, ok.
Fylle pÄ med drikke og bare sykle pÄ.
Bilene kjĂžrer som noen svin, synes jeg.
Oppover det gÄr, og heldigvis for de letteste gira!
Jeg klarer sykle hele veien opp med bare ett stopp da det ble mange biler pÄ en gang som suste forbi i begge retnigner.

Jeg sykler pÄ og passerer #Gursken og kommer til Haugsbygda.
Der treffer jeg igjen pÄ samme syklist som i TjÞrvÄg.
Da hadde vi samme turen i dag utenom selve utgangspunktet.
Gursken rundt fra #MyrvÄg er et lÞp hver hÞst.
Jeg liker ikke sykle mange og i konkurranse sÄ jeg tar denne turen slik som i dag.
Alene og bare med meg selv som konkurrent.
Smerten er i siget.
Men som man sier og jeg gjerne kan si: “NO PAIN NO GAIN”.



Jeg har parkert sykkelen pĂ„ bildet  over – for jeg mĂ„ ha innputt av noe mat.
Jeg er pÄ #Hidsneset.
Og nede ved det fyret har jeg vÊrt noen ganger og gÄtt tur.
I bildet ser man Skorpa og NerlandsĂžya.
Bak Ăžya til hĂžyre er min hjemplass, Kvalsvika.

 


Utsikt mot KvamsĂžya og SandsĂžya.

Åh sĂ„ godt med noe i magen <3

Sliten men lykkelig og stolt.
Jajaja, selv om jeg har lang vei igjen.

PÄan igjen, pÄ siste etappe mot Moltu, HerÞybrua, FosnavÄg og Kvalsvik.

Sykler via FrĂžystad og mot MjĂžlstadneset.
Nydelig utsikt og natur.

Jeg er i FosnavÄg og om ca hvalve timen eller sÄ, sÄ er jeg hjemme.

GnagesĂ„r bĂ„de her og der, vondt i hele kroppen – ja sliten men fornĂžyd.
SÄ klarte jeg det i Är ogsÄ.
Starte hjemmefra og sykle Gursken rundt.

 

 

 

#impulshandling #Gurskenrundt #mestring #smerte #lÞrdag #sensommer #september #opplett #sykkeltur #frakvalsvikogGurskenrundtpÄtohjul #fotografering #blogg #bilder #dagen #friluftsliv
 

14 kommentarer

Siste innlegg