olje

 

MANDAG

 

I dag ringte jeg til bedriften som solgte meg bilen min.
Jeg synes det er en rar lyd – og det er det også, for mange har kommentert det.

Jeg skulle bare komme opp dit så skulle de sjekke hva som var galt.
Om de kunne finne ut noe.

Så før klokka var 0900 var jeg på plass.

Det første DE ville gjøre, ja det var å peile olje……………………………………………………………………………………………………………………

Ja, for det har jeg ikke gjort etter ALLE DE MILA jeg har tilbakelagt fra februar til august.
To ganger til Østlandet, flere ganger til Stryn, flere ganger til LOM og til Buskerud og Norefjell.
Nei, peile olje har ikke dama gjort for hun skal jo på service med den i desember…………

Det er da jeg sikkert nok hører de på versktedet, i etterkant, når jeg kjører derfra med mindre lyd enn da jeg kom.
For saken var at det nesten var TOMT FOR OLJE!!!!!

Ehhhhhhh……………

Olje ja……

Det hadde jeg tenkt tanken på men servicen er jo ikke før i desember og en NY bil trenger da ikke så mye olje.

Ja, sier den ene, jeg ser du har KJØRT en del siden du kjøpte den 🙂

JA……………………………………

Jojo……

Jeg slapp å betale for oljen og kjørte hjemover.

Det tikker fortsatt fra bilen, men på en annen måte……
Og det er da jeg er sikker på at jeg hører de på verkstedet.
De rister på hodet og sier; kvinnfolk og bil!!!!
NEI!

så tok jeg kaffi hos en venninne.

Så fant jeg ut at etter 10 år så burde jeg sjekke synet igjen og få meg nye briller for de jeg har liker jeg ikke lenger – men bruker de av og til.

Ja……

Nye briller – progressive……..
Plukket ut noen jeg kan trives med .
Blir nok en 8000,-

Så fant han noe på venstre øye han vil følge litt med på………..

For det har han ikke sett før.
Som et arr rett over på ene siden ………..
Tenker ikke bekymre meg videre over det.
Skal inn igjen om 3 mnd til kontroll.
Og han skulle sende bildet til ekspert for second opinion,

Ja, så har jeg kommet meg hjem og sitter og skriver og leser blogg og spiser mat og drikker kaffe for om en time skal jeg på kveldsvakt.
Timene i dag har gått fort men har nå fått mye ut av de 🙂

Take care!!!

 

 

#dagen #olje #bil #rarelyder #nyebriller #august #mandag

18 kommentarer
    1. Uff..ja disse bilene trenger olje..selv de nye..jeg er ikke flink til å holde bilder ved like jeg heller..det har jeg mann til..hihih.. så der har jeg meldt meg ut!! Så BRA det bare var det,, for DET ble billig! Men brillene syns jeg ble dyre..herremin…8000kr! Jeg handler på spacewer eller hva det heter..og fikk briller med us og alt for under 3000kr! men gikk etter billige innfatninger også da..:-) Håper du blir fornøyd..det er jo viktigst..om man har råd til det..:-) Ha en god kveldvakt!

    2. Litt av hvert som må sjekkes ja :)) Godt du fikk fylt på olje før noe ble ødelagt :)) Mannen her er flink til å passe på slike ting..
      Viktig å være fornøyd med brillene..så bedre å legge litt ekstra kroner i det, enn å være misfornøyd.. Fint at arret blir kontrolert, og ingen hjelp i å bekymre seg…:)) Håper du har hatt ei fin jobbevakt :))

    3. Uff, nesten tom for olje er ikke kjekt. Jeg må innrømme at jeg nok kunne gjort akkurat det samme. Om ikke en varsellampe i dashbordet lyser til meg, så regner jeg med at alt er i skjønneste orden.
      Progressive briller er bra, men dyrt. Håper du blir fornøyd med dem. Jeg har også det og det er langt fra billig, men jeg tenker at jeg bruker dem hele dagen så da skal jeg ha det beste av glass og det som er. Så får det heller koste litt…

    4. Olje ja…. Jeg må jevnlig fylle på olje på min bil. Jeg har en venn som av og til tar noen stikkprøver, for å se om jeg har vært flink til å fylle på olje 😉 Og jeg får kjeft hvis jeg ikke har vært flink 😉
      Og det å ha bilen på verksted, det hater jeg. Ikke bare pga pris og sånt, men også fordi jeg føler meg ubekvem i sånt miljø. Det oser at jeg ikke har peiling og er relativt hjelpesløs 😛
      Men vi klarer oss likevel vi damer, selv om vi ikke er så bilkyndige 😉
      Jeg håper det går bra med øynene dine, at det ikke er noe å bekymre seg over. Jeg burde også ha vært hos optiker…men den veien er lang og tornefull for min del…..
      Klem til deg <3

    5. ja olje må peilast hi hi ,men jeg hadde ikke tenk tanken selv heller )
      Om du ikke har bestilt nye briller så ta det hos specsavers,der far du minst 3 par til den prisen du skriver og i ørsta er dei knllflinke

    6. Eva: Heheheheheheh ja biler er ikke min sterke side. Jeg synes det er greit å vri om nøkkelen og kjøre avgårde og ikke ha problemer……… Verksted er dyrt!

      Ja briller MÅ jeg ha men jeg er ikke flink å oppdatere med synstester. Det kan man se av at jeg ikke har vært til optiker på over 10 år! Så er glad jeg endelig kom meg til å gjøre det på sparket. Jeg er litt slik å ta det på sparket 🙂

      God klem til deg <3

    7. annebe: Ja godt med alt som blir kontrollert og ordnet 😀

      Det ble en travel første vakt etter ferien 🙂 Men sånn er det i hjemmesykepleien – man vet aldri hva som skjer på en vakt……….. noe er rutine og annet er akutt og ………… ja slik er det 🙂 Nå er det avgårde til tidligvakt 🙂
      Ha en flott dag!

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er forhåldsvis dyrt der jeg har vært. Jeg tenker ikke alltid før jeg handler………………….. men vet at neste gang skal jeg ikke handle der. Jeg tar det på en brillekonto så blir det ikke så mye ut på en gang. Når bare innfatningen koster 3000 blir det dyrt. Forstår ikke at de kan være så dyre. Men de hadde ingen til to-tre hundre…… bare tusenlapper. Fy søren…………. men neste gang…………….. hehehe

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg