natur og kistevika

SØNDAG

 

Stille og rolig dag – lettere overskyet og ellers mildt og fint.

Dagen som passer for en sykkeltur.

Og turen starter som sykkeltur – peiler inn på uplanlagte ideer og så er plutselig sykkelen parkert og låst.
Hjelmen av og i farta mot Kistevika.


Jaja da vet jeg hvor jeg ender.
Jeg kan ikke gå denne turen uten å gå helt til endes.


Ser ned av og til og får øye på alt det vakre som ennå titter frem.

Det ligger skodde uti……… men solen varmer og kommer frem gjennom skylaga.

Jeg elsker å gå her <3
Så nærme havet.
Høre sjøen slå innover mot land med små skvulp.
Det er nesten søvndyssende.


Så er jeg fremme ved min lekeplass 🙂
Her trives jeg.
Men jeg har aldri med meg niste – som jeg tenker jeg skal ha – neste gang jeg kommer hit.
Sitte i en av gropene/hulene her på enden og bare nyte stillheten.
Jeg blir for opptatt av fotografering og selfier hehehehe
Men neste gang skal jeg planlegge når jeg skal hit.
Dra tidlig og sitte her og nyte dagen <3
Utsikten over her er SKORPA.


Jeg er fascinert av strukturen i fjellet og steinane her.
Sjøen/havet, regnet og vinden, som slår inn her, lager formasjonene.


Nyter stillheten.

Hihihi

Jeg trenger slike dager, med stillhet og bare lytte til naturen.
Hente ny energi.


Bare sitte å ta imot.

Jeg snur nesa innover igjen.

Det er mye vakkert å se, og det må så klart fotograferes.


Merker at det ikke er midt på sommeren lenger.
Naturen er i endring.


Ja, helt sikkert er det at naturen er i endring.
Høsten er på vei med små skritt.


Men ennå er det mye som koser seg i varmen og nyter solstråler.

Ja, denne som er nedenfor her…………..
Den kunne jeg unnværet å ta bilde av.
Men………. jeg gjekk meg rett på den og holdt på å gå i nettet.
Jeg har fobi!
Jeg bare står der…stivner litt til…..  og hva jeg så gjør???!
Jo jeg tar frem mobilen for å ta bilde.
Hadde den leet på et ben den der, så hadde nok mobilen fløyet til pipes…….
Jeg blir egentlig kvalm av å se på dette bildet, men fant ut at det er litt viktig å ha det med i innlegget.

Heldigvis bare på bilde nå.
Gjekk en stor sirkel rundt.
For denne var ikke så liten.
Æsj!

Nå er jeg skikkelig kvalm.
Og det var ikke det som skulle være målet……….
Men…..
Jeg har i tillegg fått mine 10 000 skritt og masse andre morsomme bilder.

Take care!

 

 

 

#edderkopp #fotografering #blogg #søndag #naturogkistevika #dagen #friluftsliv #skorpa #kistevika #nerlandsøy #hav #fjell #sykkeltur #natur #energi #selfie


 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Så koselig tur! og så morsomt det bildet med deg og krøllene som svinser rundt hodet! herlig!! Edderkoppen var flott..se hvordan den spinner disse tynne, tynne tråene..helt fantastisk! hihih.. Flotte, herlige bilder!

    2. Koselig å være med deg på tur, er jo så mye fint å se :)) Kult bilde av edderkoppen, se stor ut..men jeg er heldigvis ikke så redd slike kryp…veps er værre :)) Du ser så herlig og sporty ut på alle bilder :)) Fin kveld <3

    3. god kvelden,for en herlige tur og nydelige bilder ) tenkte på deg i dag,ville egentlig ringe men det ble ikke slik i dag,jeg tok mannen med til lundeura ) ja vi gikk samme rute som du og eg,neste gang får eg sende melding )

    4. frodith: Hehehehe joda 🙂 Mil etter mil. Hva jeg har gjort denne sommeren????? Betalt restskatt og gått i fjellet!!!!! 😀 Ja da blir det slik da………….. 😀 hehehee joda den kunne vi vært foruten, den edderkoppen heheheheh men noen kanskje liker den 😀
      God natt!!

    5. fruensvilje: Åh!!! Ja jeg var ute på sykkel jeg da 🙂 Så artig at dere for dit da! Jeg hadde nesten tenkt meg ut på Runde og spise middag……………… du skulle ringt. Kanskje vi tenkte på hverandre likt da………. for jeg tenkte på deg i dag og lurer på om dere vet noe mere nå. Er så spent, Connie 🙂
      Satser på at dere fikk en flotters tur 😀

    6. Fabelaktige bilder ble det da av alt! Ja, det er koselig med en niste på sånne utsiktspunkter, så det må du nok fikse neste gang. Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg