Blodprøver

8 GLASS!

Ja, ikke småtterier når man må møte fastende ved Volda sykehus en fredags morgen for blodprøver.

Det gjelder benskjørheten jeg har………………

Jeg har gått på medisinen “ALENDRONAT” i snart 12 år……
Og de sier jo at etter ca 10 år så har ikke medisinen effekt lenger………….
SÅ da skal jeg inn til vurdering ved medisinsk poliklinikk, ang skifte medisin til sprøyter.
Muligens sprøyter ja.
En injeksjon hver 6 mnd.
Ja….. gjett om det blir morsomt da…..
Men  benskjørhet leker man ikke med.
Så da håper jeg at de finner ut at jeg kan bruke den medisinen eller noe annet.
Og at det stabiliserer seg og ikke blir værre.

Denne diagnosen er jo EN av grunnene til at jeg er så aktiv som jeg er.
Jeg overvinner smerten med trening.
Om det er en tur i ulendt terreng eller på aktivsenteret.
Det er en av mine medisiner – å trene og være i aktivitet.

Jeg er egentlig livredd denne diagnosen.
Den forsvinner ikke.
Og den har økt fra å være i to rygghvirvler, til å også plante seg i venstre hofte.
Og dette gir mye smerter i hofter og rygg.
Jeg kan rett og slett ikke legge meg ned og ikke gjøre noe.
Det er det værste.

Så da håper jeg disse blodprøvene forteller litt……..


Det glasset som står i koppen med blått rundt…..
Ja det skal stå på is til mandag også videresendes for analysering.
Avanserte greier gitt 😀

Nå er det gjort, så er det å vente til time neste uke 🙂

Jeg har fått i meg frukost og det aller viktigste – KAFFE <3

 

Ønsker dere en herlig dag!

 

 

#blodprøver #fredag #fastende #8glass #helse #benskjørhet #fibromyalgi/reumatisme/benskjørhet
 

18 kommentarer
    1. 8 glass var ikke noen småtterier nei,gudbedre om det hadde vært meg hi hi for mine årer gjemmer seg straks dei ser sprøyta )
      Krysser fingrane for att det finnes en god medisin du kan gå over til,blir det sprøyte er det da noe du må gjøre selv ?
      No kan du kose deg resten av dagen )

    2. Jøje meg, det var ikke rent få glass som skulle tappes heller. Men jammen skjønner jeg at du gjennomfører dette, for som du sier så er ikke dette en lett sykdom. Håper en evt nye medisinen hjelper deg videre 🙂

    3. Måtte le av det siste bildet der, men den diagnosen er slett ikke til å le av. Fint å få sjekket opp så man får de rette medisinene. Å holde seg i form tror jeg er det beste for alt. Ha en vakker dag og nyt din kaffe!

    4. Mona: hehehehe ja av og til må man bare tappes litt 🙂 Nei jeg kunne klart meg godt uten denne diagnosen………….. jeg har jo fibromyalgien og slitasjegikt i tillegg……….. Men benskjørhet er den skumleste allikevel, synes jeg. Ja håper jeg får en medisin som stabiliserer 🙂

    5. Viktig å sjekke så du får rett behandling og kan leve best mulig med plagene/diagnosen…
      Hehe..stilig bilde nederst, litt kaffe må man ha..men ikke på kvelden :)) Klem <3

    6. frodith: heheheheeh jeg er utdannet legesekretær så jeg vet hvordan det er å ta blodprøver av de som sier de IKKE har årer hehehe de er bare ikke tilgjengelige 😀 Av og til klarer vi allikevel å lure de og få noe i glasset 🙂
      Lenge siden jeg har tatt blodprøver nå, da jeg jobber i hjemmesykepleien 🙂

      Fin fredag til deg 🙂

    7. Jeg skjønner at dette er omfattende greier ja, med så mange blodprøver. Vi får være utrolig glade for alt man kan finne ut og få hjelp til i disse dager. Sånt var det jo ikke før i tiden.
      Det er sunt å være i aktivitet. Og en god medisin for mange ting. Men for meg som lider av kronisk utmattelse, høres det slitsomt ut, for å si det sånn. Men det høres også ut som at du liker det, og koser deg med det, selv om du må.
      Ønsker deg en kjempefin helg søte du <3
      Klem <3

    8. Det er godt man blir fulgt opp..da er man jo trygg på at man får den behandling man trenger..Turer i skog mark er beste medisin for mye! Lykke til!

    9. Ingen spøk å være benskjør, men du er veldig flink til å holde deg i form, og det betyr mye at en har muskulatur rundt bena! Flott og humoristisk sjølportrett! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg