magedans

TILBAKEBLIKK PÅ GÅRSDAGENS HAPPENING I KVALSVIKA,
NEMLIG 
KVALSVIKDAGEN
2016

 

Og denne dagen var det Gretha og Lise som ledet an.
Dyktige!

Til tross for regn – og tiil tider masser av regn – sĂ„ kom folket fra fjernt og nĂŠrt for Ă„ fĂ„ laksemiddag, lakseburger, kaker og kaffe, underholdning, praten rundt bordet og utstillinger langs sjĂžbudene.

For en tilstrĂžmming av folk!

Jeg er ikke den som har gjort sÄ mye annet enn Ä mÞte opp for Ä hjelpe til.
Skal selge kaker og kaffe fra 11.30 til 14.30 og vÊre vakt pÄ kveldens dans. 

Mye arbeid i forkant – der dei fleste i bygda stiller opp – og ungdommen berre er fantastisk Ă„ hjelpe.
Jeg kan ikke skryte pĂ„ meg at jeg hverken stiller opp i forkant eller er ungdom – hehehe
Men jeg hjelper til nĂ„r jeg kan 🙂

 

Et flott grendalag i bygda!
 

SÄ her er et knippe bilder og videoer fra dagen i gÄr.


Klokka er litt over 11.00 og folk har begynt komme seg til rette i budene, med alt de vil utstille og selge til besĂžkende.

Det regner og regner, men innimellom er det ganske sÄ opplett.
Men de besĂžkende og alle andre koser seg.
Middagen er utsolgt og de stĂ„r pĂ„ for Ă„ lage mere – sĂ„ alle skal fĂ„.


Klovnen er populér 😀

Og her har vi installert oss i hovedteltet – og Maria klar for alle kake-hunrige og kaffe-tþrste besþkende.

Det er ikke mangel pĂ„ kaker 😀
Dette er bare begynnelsen.
Mye mere pÄ lager!


Gretha informerer om ting som skal skje.
Mye folk og praten gÄr hÞylydt i teltet.


Og det regner.

Pausemat!

SĂ„ er gutta klar.
Havbrus som ble startet tidlig pÄ 1970 talet, er nÄ oppe og gÄr igjen.
Gamle og nye medlemmer.
SĂ„ innmari stilig!
Gleder meg til Ă„ hĂžre dette flotte mannskoret som har premiere i dag 😀
De har ikke fĂ„tt Ăžvet sĂ„ masse, men kjempeflott at de stiller 🙂

HAVBRUS!

Og denne synes jeg er sÄ fin <3

 
 
video:20160813150335

 

 

SĂ„ skjer det noe.
Premiere!!!
Magedans stÄr pÄ plakaten.
Hva har vi i vente?
Ja bare se her!!

Det finnes et videoopptak som ligger ute pÄ FB-siden min.
Jeg fÄr ikke kopiert det over hit, men det er vel verdt Ä se for de som nÄr det pÄ FB.

Musikken og dansen fikk oss i enda bedre humĂžr enn vi var i fra fĂžr av.
Det var bare sÄ bra underholdning.
Vanvittig bra – og modig av bygdas mannfolk 😀
Ja, for dette var mannfolk med neglelakk pĂ„ hender og tĂŠr, for anledningen, mĂ„ vite 🙂
MĂ„ bare le.

 

Etter min kake og kaffe-Þkt, fikk jeg gÄtt rundt og tittet litt i de forskjellige bodene, kommet meg hjem og satt beina hÞyt, for sÄ Ä mÞte opp til kveldens dans.

MÄ si det ÞsepÞset i perioder, ogsÄ bare stoppet det opp, sÄnn rundt midnatt.
Og folk kom strĂžmmende til.
Ja, de trosset regnet og kom pÄ utedans i kvalsvika.
Kjempestilig!

VI sprang rundt og flyttet pÄ telt alt etter som det regnet eller ikke.
Hehehe

En herlig kveld med mye flott ungdom og voksen i god blanding.
Det sosiale i fokus og dansen og musikken pÄ toppen av det.

En kjempekveld.

Jeg og min kropp er totalt utslitt



Ja det er jo meg da
..
For Ä stÄ slik og selge kaker og sÄnt i noen timer ogsÄ trÄkke i flere timer om kvelden, det tar pÄ.
SĂ„ jeg har hatt en smertefull natt.
Hoftene er sÄ vonde som bare pokker.
Men sÄnn er det med meg
.
NĂ„ skal jeg ned og hjelpe til med litt rydding.
Jeg fĂ„r prĂžve Ă„ stille opp med det JEG kan 🙂

 

Takk for at du var innom her – og god sþndag til deg!

Obs!
Her er faktisk sommeren i anmarsj igjen.
SÄ det skal bli godt Ä gÄ ut i solen <3

 

 

 

#kvalsvikdagen2016 #magedans #Havbrus #kaker #kaffe #dans #musikk #bygdifokus #laksemiddag #dyktigebygdefolk #dagen #sommer #regn #besĂžkende
SĂ„ herlig!

 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg