hjemover

TUT OG KJØR!

 

Onsdag 10 august tidlig morgen, begynner jeg på hjemveien fra Eggedal i Buskerud – gjennom flere kommuner, over Valdresflya, Jotunheimen, Lom, Stryn og hjem.
Det har vert kaldt og regn/vindfullt denne natten ved Tempelseter.
Og da jeg går ut til bilen sånn ca 07.30 for å starte turen, da er det snø oppe ved Høgevarde, der vi var på tur her om dagen.
3 grader ute.
Det er fortsatt sommer, men vi er høyt oppe i fjellet og da kan en ikke vente noe annet, tenker jeg.

En kjøretur på 9 timer med innlagt bittesmåe stopp ligger foran meg  🙂

Sånn er det å feriere i norges land.

Det blir noen timer bak rattet når man skal inn i fjellheimen.
Og det blir garrantert ikke siste gangen 🙂
Har planer for neste år – men tiden får vise 🙂

Det klarner opp.
Det er nydelig å kjøre avgårde.
Jeg gleder meg til å komme hjem.
Det er slik med meg, at borte bra men hjemme best.
Alltid.

Foran meg løper en rev med et bytte i munnen, over veien.
Wow så heldig jeg er som får oppleve dette <3

Jeg elsker å kjøre Valdresflya og inn i JOTUNHEIMEN.
Det er bare vakkert.


Her er det et utsiktspunkt.
Man kan ta av og kjøre inn i Jotunheimen her, men jeg skal bare kjøre tvers over og komme meg hjem.


Jeg skulle ikke kjørt bil jeg vettu!
Jeg må stoppe og stoppe og stoppe.
Når veret er slik og man ser alt det flotte, ja da blir jeg mo i knærne av det jeg ser.
Det er så mektig flott.
Og her ser man BESSEGGEN sånn midt i bildet.
Man kan skimte litt vann midt i bildet og over der mot høyre starter eggen, bak det skyggebelagte fjellet her.
Ja, og der har jeg vert da 🙂 
Det var året i fjor <3



Dette er fra Bakeriet i Lom.
Et besøk på toalettet etter flere timers kjøring, ja det må til 🙂
Og der står denne spesielle vasken 🙂

Bakeriet i Lom har så mye herlig mat – så der kjøper jeg meg mat og kaffe som jeg skal kose meg med på Strynefjellet 🙂

Så er turen over.
Mange mil er unnagjort og alle inntrykk skal synke inn.

Men, fjellet ligger der, og flere turer blir det.

 

 

#hjemover #dagen #kjørebil #milettermil #Jotunheimen #fotografering #august #sommer #natur #reise #tutogkjør

 

 

 

10 kommentarer
    1. Så flotte bilder!! ja jeg kjørte også over flya..og var passasjer..så jeg tok bilder ut av vinduet..hihih..kunne ikke stoppe hver gang jeg ville..for jeg ble også helt mo knærne!! Så nyyyydelig!! Godt du er vel hjemme, og kos deg med helgen!

    2. Jeg har også vært på Beseggen 🙂 Nydelige eggen 🙂 Så morsom vask det var der da. Jeg trodde først det var en do 😀 Ha en fin dag 🙂

    3. en nydelig avslutning på en vakker tur,ja turene over fjella er virkelig fantastiske,jeg var heldige i år for vi campa midt oppå Valdresflya og brukte dagen etter med å nyte landskapet der .
      Det var en flott vask på bakeriet,vi bruker også å handle der,men jeg har aldrig tenkt over att vi kan gå på do der,så jeg har benyttet statoils toalett hi hi ,neste gang må eg innom bakeriet sitt ))

    4. Godt å komme hjem etter en slik tur, men var nok en flott opplevelse ja :)) Lange kjøreturer er pyton, nå for tida er en time maxgrensa mi …
      Stilig kurompe…hehe.. Og naturen er jo bare et drømmesyn :)) Mat og kaffe hører til på tur :)) God helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg