på to hjul

SYKKELTUR

 

Arbeidsdagen er over, og det er helg.

Det er varmt ute –  varmere enn dagene før, som var kaldere 🙂

Det er en herlig ettermiddag/kvelding og jeg vil ut.
Ingen fjelltur.
Lenge siden jeg har syklet – så det var på tide å pumpe litt luft i dekka og komme meg ut.

Ah!
Bare å nyte det.

Men kjenner at det er lenge siden jeg har syklet.
Ja, jeg har jo vært på Aktivsenteret på spinningtimer, men det blir noe helt annet enn å sykle langs veien.
Men det er herlig!
Følelsen av å være fri.


Sykler til Fosnavåg.
Vil sykle mot Ura og Nørvågen, da jeg er opptatt av en bygning der 🙂


Det er Tivoli i Fosnavåg.
Hører gledes/skrekk-hyl fra karusellene som går rundt og rundt opp i lufta.
Ikke noe for meg lenger iallefall………
Men høres ut som de koser seg dei som er der.


Her er bygget jeg liker så godt.
Et av Voldnes verft sine bygg.
Det er et stilig bygg som kunne vært omgjort til en restaurant eller ……………


På hjemveien stopper jeg ved elva i kvalsvik-stranda.
Det gamle er godt bevart under broa. 
Elva er ikke stor og det er fjøre sjø.
Spennende å klatre under broa.


Havet lager formasjoner i steinene.

Må sitte og nyte stillheten.

Det er helg!

 

 

#friluftsliv #dagen #sykkeltur #påtohjul #stillhet #tivoli #sommer #fredag #natur
 

12 kommentarer

Siste innlegg