hekta

ØRN

Hekta pü ørn.
Ja det er sikkert og visst.
Jeg simpelthen elsker denne rovfuglen.

I dag skulle jeg egentlig til byen for ĂĽ handle og ta en liten tur rundt turstien.
Men halvvegs mot målet måtte jeg stoppe og ta en “snap” av ørn.
Og derfra forandret planen seg.

Jeg parkerte bilen og gür langs sjøkanten og mot der ørnene bruker sitte.


Blåbæra er begynt bli moda 🙂



Jeg gür langs sjøkanten og snur meg for ü gü høyere opp, da jeg gür meg rett pü en ørn som stür og speider etter en büt med sikkert fisk i.
Jeg har selvfølgelig ikke mobilen klar, for den har jeg lagt i jakkelommen.
Jeg er bare et lite stykke unna ørnen og hjertet mitt fyker i halsen (kjennes slik ut) og jeg fingrer etter mobilen og für den pü.
Ja, akkurat da letter jo ørnen.


Her flyr den!

Bygda mi <3


Her sitter det opp til flere ørner om gangen.
God plass ĂĽ speide etter mat.


I ørnens rike 😀


Den har skarpt blikk ja 🙂
Det er jeg sikker på at den har 🙂
Det var 3 ørner hele tiden, som sirklet og lekte og gjorde meg nysgjerrig.


Ørnemat sikkert nok.


Utsikt innover mot FosnavĂĽg.



PĂĽ tide ĂĽ komme seg ned igjen.

Må jo rekke fotballkamp også 🙂

 

 

 

#hekta #ørn #natur #herøy #fotografering #blübÌr #utsikt #fjÌr #utetid #sommer #juli #foto #dagen #friluftsliv

 

16 kommentarer

Siste innlegg