tett tåke

MULETUA

Ja, etter endt dag på jobben, kjente jeg at jeg hadde lyst på en fjelltur.
Og da er det slik at den må taes rett etter bilen er parkert.
Ja, for hvis ikke………..
Da er det mulig det IKKE hadde blitt fjelltur.

Godt å komme seg ut og oppover.

Jeg har investert i nye fjellsko, som jeg vil bruke vinterstid og ellers på litt lengre fjellturer…..
Og de ble testet ut i dag 🙂

SONY DSC

SONY DSC
Jepp!
Fornøyd med de 🙂

SONY DSC
Hadde med mitt Sony-kamera i dag 🙂
SONY DSC

SONY DSC
Men utsikten visste jeg, ikke ble det fantastiske i dag.
Det er nemlig tett tåke ute og sikten var ikke noe å skryte av.
Men det er jo litt morsomt å gå i tåke også da.
Bare man ser stien foran seg så er alt helt toppers.


Så ingen utsikt å skryte av i dag, på Muletua 🙂
Tåke på alle kanter og man kan lett bli litt paranoid……. av tåken og vinden…… tett foran og tett bak og på begge sider…… 
hehehehehe
Men så gjekk turen nedover igjen, og det var ikke noe problem 😀
Jeg hørte en dur hele tiden …….
Tenkte det var biler eller mopeder som kjørte nede på veien……….

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Men lyden jeg hørte, var en traktor som kjørte rundt og rundt og klipte gresset her på nedsiden av veien, der stien OPP til Muletua starter 🙂

Herlig med en tur og en test av de nye fjellskoa 🙂

 

 

#tetttåke #fjelltur #skodde #nullsikt #muletua #turerifjellet #friluftsliv #fjellsko #nyealfafjellsko #testing #natur #macro #fotografering #bilder #selfie
 

14 kommentarer
    1. skal si du er superflinke =) hadde ikke kommet på å gå i fjellet i tåke eg da,men du gjør det du og jammen fikk du fine bilder også )) godt med gode fjellsko ,det er viktig når en går mye i fjellet

    2. Flotte sko! og herlige bilder! Flott med tåkebilder syns jeg..blir litt mystisk! Du er jammen flink til å klare å gå tur ETTER jobben også.. DET står det respekt av..da tror jeg at min kropp hadde havnet rett i godstolen i stede…hihih. men som du sier, du må gjøre det med engang! Smart!

    3. Ser ut som du hadde en flott tur uansett om det ble tåke. Litt spenning i det også 🙂 Veldig fine bilder og skoa så veldig gode ut. Jeg må også få kjøpt meg nye fjellsko snart, de begynner å bli klare for utskiftning de jeg har 🙂

    4. Tur i tåke kan være spennende så lenge man ser hvor man går. Slit’an med nye fjellsko. Det er viktig å ha gode sko når man går sånne turer, og du får nok brukt dine masse 🙂 Og fine bilder fikk du tatt selv om det var tåke 🙂 Nå kan du ta helg med god samvittighet 🙂

    5. Anne Grethe: ja det ble en artig tur 🙂 Jeg liker å ha et ALFA fjellsko-par klart igjennom hele året. Men ellers liker jeg disse hikingskoene som er litt lettere. Salomon og Mammutt har noen gode 🙂 Men det finnes mye bra. Alfa er liksom kongen blant fjellsko for meg 🙂

    6. Så fint at du fikk deg en tur, selv om tåka lå tett! 😉 Deilig å komme seg ut å gå! Jeg har funnet frem min gamle skritteller, håper den hjelper litt på motivasjonen min også! :-p
      Nydelige bilder fra turen din ble det i allefall Mette! 🙂 Kos deg med lørdagen også! <3 Klem

    7. Unni: Tusen takk, kjekke du <3 Det er deilig å komme seg ut, men hadde jeg vært sulten og mindre opplagd så hadde det nok ikke blitt tur. Så det handler om formen og det må passe 🙂
      Ja det er morsomt med skritteller 🙂 Jeg liker veldig denne klokka jeg har........ så om jeg sutter å bruke den en dag..... så vet jeg nogenlunde HVA som gir resultater uansett 🙂
      Ja motivasjon må være der 🙂 Håper du blir motivert nå, når skrittelleren er fremme 😀
      Sender deg en lørdagsklem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg