pinse

MULETUA
BARMEN

BØRA
OKLA
GOLLENESET FYR

 

1. pinsedag og fjelltur med kortet i sekken, for 10 pÄ topp-klipp.

Klippet jeg kunne ta i dag, var pÄ Muletua.

Og i og med det var sol og blÄ himmel og ingenting annet planlagt, ja da ble det ganske enkelt en tur over fjellet i kvalsvika.
PĂ„ alle disse flotte toppane og nedstigning til Golleneset fyr.

Turen starter syd pĂ„ eida – ved den lille parkeringsplassen pĂ„ venstre side.
God skilting.


Fine fjellformasjonane.
Fuglefjellet Runde, i bakgrunnen.


Speider mot Muletua, som jeg har gÄtt fra, og er pÄ veg mot Barmen.

Myrull og utsikt rett pÄ Muletua.

Her er jeg pÄ Barmen og ser mot Muletua.

SĂ„ er jeg kommet meg til BĂžra.
Og ser tilbake til Barmen og Muletua.

Hjerte og sol 🙂
PĂ„ veg!


Her er jeg pÄ Okla og ser mot BÞra og Barmen.
Tuppen av Muletua ser jeg ikke herfra.


Da gÄr turen mot siste mÄl, nemlig Golleneset fyr.
Det kommer noen opp, der jeg snart skal gÄ ned.
Ellers var det ikke sÄ mange i fjellet akkurat da jeg ruslet der.

Og nedover det gÄr.
Det er bratt, men ikke noe problem Ä gÄ hverken opp eller ned denne stien.
Om en er litt hĂžgderedd – ja for det er jo jeg ogsĂ„ – sĂ„ gĂ„r det bra allikevel.

SĂ„ er jeg nede ved Golleneset fyr.

Og opp pĂ„ toppen var jeg for en stund siden 🙂

For en tid tilbake var jeg her og fotograferte den fĂžrste kusymra som var sprotten ut.
NĂ„ er det et helt hav av kusymre, i Golleneset.
Herlige dager mot sommer.

 

 

#pinse #turerifjellet #friluftsliv #Muletua #Barmen #BÞra #Okla #Gollenesetfyr #10pÄtopp #sÞndag #1pinsedag #utpÄturaldrisur #utsikt #natur #glede

 

10 kommentarer
    1. Ser nydelig ut det der, fint setd og flotte bilder..og gĂžy med alle hjertene du finner over alt :))
      Har vĂŠrt ute i dag vi ogsĂ„, sĂ„ nĂ„ blir det bare Ă„ slappe av utover kvelden 🙂 Klem <3

    2. SÄ herlig Ä lang tur! Deilig det pÄ en fridag! Nydelig bilder! sÄ vakker natur! ogsÄ hjertene din da..hihih

    3. Hei
      For nokre flotte bilete.Er det langt Ă„ gĂ„ frĂ„ Muletua til Golnesfyr? Eventuelt langt Ă„ gĂ„ frĂ„ fyret tilbake til hĂžgaste parkeringa til Muletua😊

    4. Grete: Hei Grete 🙂 Tusen takk ! Nei jeg synes det er en flott tur – men jeg har jo gĂ„tt den mange ganger da 🙂 Om man regner tre timer fra man starter til man er tilbake til bilen sĂ„ har man god tid tror jeg…………. jeg er ikke sĂ„ flink med tid,,,,,,,,,,, Men sĂ„ spĂžrs det hvor lenge man stopper pĂ„ de forskjellige toppene og hvor fort man gĂ„r. Om man gĂ„r til Golleneset fyr og mĂ„ hente bil ved parkering ved Muletua sĂ„ tar det ikke lange tiden Ă„ gĂ„ 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg