hjemover

Turen hjem fra Florø

 

Vi bestemmer oss for å kjøre en annen rute hjem.

Den vanlige ruten er med ferge fra Isane/StĂĄrheim og Ă…rvik/koparnes.

Men veivalga er mange og vi bestemmer oss for å kjøre til Førde, så Jølster, Byrkjelo, Nordfjordeid, Sandane, Grodås, Volda, Eiksundtunnellen og Herøy.
Da er det en ferge mindre, men kanskje litt lengre i tid.
Men det er koselig å kjøre andre veier.

 


Vi tar ferge  etter Sandane, Anda/Lote.


Og der må vi vente en liten stund, for den er på motsatt side, og snart på veg mot oss 🙂
Veret er strĂĄlende og jeg rusler en tur ned mot kaia.
Sjøstjerner vises tydelig i det speilblanke havet.


Fergekaia spegler seg.
Og jeg trekkes mot utkanten.
Føler jeg må gå dit.
Og der stĂĄr det et monument.

 

HEKSEMONUMENTET I ANDA


Følte plutselig en tunghet inne i meg……….



I går, 8. mai, var det frigjeringsdagen vår.
Da jeg stod ved dette monumentet vist ovenfor, så jeg denne flotte utsikten folde seg ut.
VĂĄrt vakre land.

Det gjekk ca 5 timer til reising.
Venting pĂĄ ferge og venting ved Eiksundtunnellen.
Men dagen var nydelig fra begynnelse til slutt.

 

 

 

#8.mai #frigjeringsdagen #hjemreise #ferge #bilkjøring #heksemonument #sol #varmt #foto

 

14 kommentarer

Siste innlegg