natur

TUR TIL STOREVARDEN 
 

Ja, det måtte bli tur i dag.
Og noen dager er følelsen der for denne litt tyngre turen.

Det vil si at jeg går opp til Storevarden fra Kvalsvik.
Jeg går Mulevikvegen og forbi oppgangen til Muletua.
Så tar jeg av til venstre og går ned mot vatnet – der vi kan gå på skøyter, vinterstid.
Det er tydelig sti fra vannet og MOT fjellet litt mot venstre, og når en kommer litt opp, ser en stolpe-merking.
Veldig flott sti å gå.
Men tungt.
Opp opp opp!
🙂


I dag var det en svane i vannet her, da jeg ruslet forbi.
Jeg får ikke noe nærbilde – og rusler videre.
Det kommer et par gående som også skal på samme fjelltur som meg, muligens.
Og når jeg er kommet et stykke opp, ser jeg at de kommer bak.
Det er ikke så mange som går denne stien.


Jeg stopper litt på min vante plass.

En liten fargeklatt.
Mest sansynlig en sopp?………..


Det er mildt ute – og mild vind.
Jeg kjenner allergien sniker seg innpå…….
I dag er det pusten som får gjennomgå.
Men heldigvis er det ikke ofte jeg må ty til Ventoline.
Bare et par ganger i året 🙂
Og i dag var en av de dager.


Nærmer meg Storevarden.
Det er en tung tur da det bare er opp, opp , opp og lite bortover 🙂
Hjertet pumper og en kjenner seg i livet <3

“I JUST LOVE THIS FEELING”



Det er ikke ofte jeg er i fjellet og IKKE finner hjerter langs min sti.



Jeg er nesten fremme og en som gjekk fort forbi meg mens jeg inhalerte Ventoline, er på vei ned igjen samme veien.

Jeg går ikke ned igjen samme veien om jeg kan unngå det.
Så da går jeg motsatt og skal gå ned ved elva i stranda.
Jeg liker veldig godt å gå den ruten.
Og jeg har funnet gode tråkk etter hvert.
Jeg går i min egen verden og tankene flyr like høyt som en ørn som svevde rundt her.


F.eks. …. har disse steinene alltid ligget her?
Jeg må jo ut og sjekke – og jeg er fascinert over naturen <3
Det er så flott.
Og jeg er så heldig!!!


Jeg tråkker meg nedover.
Bygda mi ligger der i havet.


Jeg er nesten nede fra fjellet, og treffer en syklist.
Hun visste ikke at det gjekk an å gå der jeg kom ned.
Hun så at det var mye Kusymre opp i der, og hun fikk en plastpose av meg, for hun ville gå litt oppover for å plukke med seg noen. 
Hun skulle gå opp til den første stolpen som er i bildet.


På min tur langs veien, hjemover, traff jeg på desse to syklistane også.
Kjenner dei – så vi slår av en prat, og han sier navnet (lokale kallenavn) på plassen der jeg kom ned.
Men jeg har allerede glemt hva det heter der, men jeg kommer liksom ned en dal.
🙂

Jeg er nesten hjemme.
Dagens tur er nesten over.
Jeg går meg på dette hjertet som ligger i en liten vannpytt langs veien.
Jeg kjenner at kroppen er godt sliten og fornøyd.
Dette er berre lekkert.
Er superfornøyd med de gode litt mere krevende turene, og gleder meg til de større turene som er der ute og venter.

 

 

#natur #Storevarden #Turerifjellet #friluftsliv #glede #allergi #foto #hiking #selfie #naturelsker #sunnmøre #natur #mestring #dengodefølelsen


 

12 kommentarer
    1. Godt med pustehjelp når allergien gjør sitt inntog! Ja, du treffer på mange hjerter du! Hva kan det bety?? Vi har kanskje lett for å tenke kjæreste, men kjærlighet er jo så mye mer……Så innlegget ditt der du trimmet hjemme. Sprek dame! 😀

    2. karidansen: Ja den er god å ha 🙂 Hmmmm hva kan det bety ja………… kanskje den gleder seg over min glede…. naturen…. og viser det med hjerter?? For det er ingen kjæreste i nærheten en gang, hos meg 🙂 Kjærlighet er så mye ja.
      Hehehe de bildene hjemmefra var litt posering før jeg dro til Aktivsenteret – da det er der jeg trener 🙂 Jeg har ikke disiplin til å trene hjemme 🙂
      Tusen takk kjekke du <3 !!!

    3. Herlig med en god å lang tur om man har tid og ork! og været er på din side!! Ser flott ut! ja, man ser plutselig nye ting..det har jeg merket også..:-) Ha en flott kveld!

    4. dette var en skikkelig fin tur,jammen er du flinke ) og den lille røde soppen din er blomsterlav ) så hvet du det hi hi .Etter en veldig rolig dag i heimen gikk jeg en kvelstur,ikke det samme som en fjelltur da,men godt med en tur og bevege kroppen uansett )

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg