en liten tur

RUNDT BYGDA

Ja, i dag blir det en tur rundt bygda.
Har vĂŠrt innom Aktiv treningssenter i dag og spinnet og styrket litt.
SĂ„ hjem og vaske bad – som er det vĂŠrste jeg gjĂžr 😀
SĂ„ slappet litt av – og deretter tid for en tur ut.

Det er ikke det aller beste véret ute – kald vind, sludd/regn og sol – innimellom.

Men det er en fin tur det, Ä gÄ rundt bygda.
SĂ„ stikker jeg samtidig innom moderen for Ă„ se hvordan hun har det.
Hun hadde det bra,  men var litt bekymret pga skjoldbruskkjĂŠrtelen var foranderet – og hun hadde fĂ„tt time til neste mandag. Dette synes jeg ikke var bra nok – sĂ„ jeg ringte legekontoret, forklarte situasjonen, og fikk en akutttime til i morgen tidlig.
Joda, moderen hadde bare lurt pÄ om det var en ledig time fÞr fastlegen skulle ut i permisjon 3 mnd fra 14 dager frem i tid.
Og hun fikk da neste mandag.
Forklarte du ikke hva det var som var problemet da?
Nei, det hadde hun ikke.
Herlighet!!
NÄr det er noe slikt som er forandring i, da mÄ man fÄ time sÄ fort som mulig eller iallefall fÄ komme inn og ta blodprÞver i forkant av legetimen (dette er legesekretÊren i meg som tenker).
Og sĂ„, vips – time i morgen.
Da slipper hun gÄ Ä gruble over flere dager.

SÄ ruslet jeg videre og tok litt bilder pÄ veien.


Sola skinner igjennom og spegler seg i en vannpytt.


Naust.
Her har vi leika gjennom hele min oppvekst.
Kastet ball over taka her, holdt pĂ„ med “pĂ„ boks” eller “gĂžyme og leite” som vi sier, og mye annet.
Disse nausta har stÄtt her leeenge og bare blir pusset litt pÄ nÄr det trengs.
FĂžr hadde vi grusvei og trillet klinkekuler langs veien her.
Og vi tegnet opp paradis.
SĂ„ kom asfalten og da ble det enda bedre Ă„ sykle <3
Og vi brukte kritt Ă„ tegne paradis og andre leker.
Gode minner.


VanndrÄper over alt.


En hel haug med rumpetroll i elva!


SĂ„ ligger de her da, og nyter dagen, selv om det regner 🙂


Ja, sÄ er det Mr Sniff da, som er blitt bÞrstet litt igjen og er vel ganske sÄ fornÞyd.

 

Det var turen sin i dag – rundt bygda –  og enda sĂ„ er det mye igjen av dagen.
Til avslapning fĂžrst og fremst.

 

Ønsker dere en god mandag fortsatt – og takk for at du stakk innom her 🙂

Alltid hyggelig med besĂžk pĂ„ bloggen, og om du legger igjen en kommentar, fĂžlger meg, eller bare titter innom, sĂ„ takker jeg 😀

 

 

 

#enlitentur #dagen #regn #vind #sludd #vÄr #kaldt #solglÞtt #lamb #drÄpe #naust #katt #skogskatt #utetid #natur #friluftsliv #rundtbygda
 

12 kommentarer

Siste innlegg