Island

MYVATN

 

Vi reiser videre.
Det er ikke sikkert reisene kommer kronologisk.
Det er ikke det viktigste.
Jeg har bare lyst å vise frem det vakre Island – som jeg forelsket meg i.
Noen av disse bildene er lagt ut før, men nå har jeg lagt til linker til de forskjellige plassene.
BLir litt reprise men håper det ikke gjør noe.

Vi kjører rett uten for Akureyri 


Oppover i fjellet og her har det sikkert stått vaktposter en gang i tiden.
Spesielt iallefall. 
Kaldt er det også, selv om vi er i juli.

Men vi er fortsatt på nord og kulden sitter godt i.

Vi er innom Godafoss på veg mot Myvatn.

Så nærmer vi oss Myvatn.

Når vi kommer til Myvatn, regner det litt, så vi setter ikke opp telt.
Vi er heldige og får rom for natten ved hotellet.
Neste dag tror jeg å huske at vi fikk hytte.
Vi bodde gjennom reisen på hotell, hytter og i bilen.

Det er mye flott natur ved Myvatn.
Grønt og fint og bare vulkaner alt etter hva man oppsøker.
Vi prøvde å oppsøke begge deler.

Vi var innom Dimmurborgur, Hverfjell, Krafla og Dettifoss.

 

Man blir så full av inntrykk over dette fantastiske landet.
Det bobler og koker og ryker og vi tenker ikke over at vi er på en vulkansk øy.
Veldig spesielt

 

 

#island #myvatn #vulkan #landskap #reise #opplevelse #hiking #natur

14 kommentarer

Siste innlegg