smerte

 

 

 

SMERTETERSKELEN

Ja, hvor er den?
Smerteterskelen……
Hos meg er den langt ut på viddene….

For tiden har jeg store problemer med å sitte for lenge og ligge for lenge.
Når jeg er på jobb, har jeg problemer med å sitte i bilen vi kjører rundt i, men vi går heldigvis inn og ut av bilen det meste av kvelden eller dagen

Når jeg nå sitter og skriver, så starter smerten.
Det er i venstre hofte.
Jeg var for en stund siden på MR for hofte og bekken.
I og med jeg har nen diagnoser, så vet jeg ikke hvilke smerte som hører til hva….
Og det spiller egentlig ingen rolle……
For smertene er der.

MR viste betennelse begge hoftekuler – og det visste jeg – har hatt det i mange år.
Men, så viser MR at jeg har en cyste (vanncyste?) i venstre hofte  – jeg vet ikke hvor, og om det er den som ligger og trykker.
Men så er det veldig liten plass mellom bekken og hofte på venstre side… og det gjør at det irriterer og til stadig er betennelser .
I og med at det er så liten passasje så er det nesten som ben mot ben og smertene derav.
Venter på innkalling til vurdering ortoped, Ålesund.
Og i mellomtiden er det beste for meg å gå i ulendt terreng.

Det er smertefullt når jeg skal bøye meg, og ta på strømper og benklær.
Det er egentlig rett og slett pyton.
Bare etter denne lille stunden så er smertene intense. Stikkende og gnagende.
Jeg kan ikke gjøre annet enn ta kraftige smertestillende, har jeg fått beskjed om, og vente på innkalling.

Og hvordan klarer jeg da å gå i fjellet og være så aktiv som jeg er?

Jo, som jeg sa litt lenger her oppe…. så er det beste for meg det å være i bevegelse. 
Å sitte og ligge er værste stillingen.
Det kjennes rett og slett ut som bein gnisser mot hverandre.

Av og til blir man lei smerter.
Jeg tar ikke sterke smertestillende for å slippe unna.
Jeg prøver trene og gå ulendt.
Jobber og står på det jeg klarer.
Men konstante kroniske smerter er tappende, så til tider er jeg helt utslått.
Sånn er det bare.

Smertene stjeler energi.


Da er det viktig å komme seg ut og samle NY energi.

Håper på fint ver snart igjen så det blir ny tur i ulendt terreng.

Også er jeg spent på hva som skjer med hofta mi.
Man blir jo lei konstante smerter.
Hofta er jo EN ting….
Men……når en sliter med andre ting i tillegg, så er det litt kjedelig.

Ja, det var en liten utblåsning for å kaste langt vekk litt smerte.

🙂

 

 

#kronisk #smerte #hofter #diagnoser #ventetid #endagavgangen #fibromyalgi #reumatisme #benskjørhet #frustrasjon #smerteterskel

24 kommentarer
    1. Føler så med deg!! ja, smerte stjeler energi og kraft..den er ikke gratis..Den koster MASSE! Håper de finner ut av det..og du får noe svar på om det er noe å gjøre.. Uvissheten er heller ikke god å gå med.. Lykke til! Trøsteklem fra meg!

    2. eg kjenner til den om enn at min er en annen plass….hadde migrene i mange år…..ble helt handikappet…..trodde eg sku avgå og feiret hver eneste migrenefri dag…smerter i kroppen som gjorde eg måtte knekke meg ut av sengen….nå ta rg omega 3 for ledd det hjelper syns eg…eller er migrene mye sjeldnere og når den kommer skjønner eg ikkje hvordan eg kunne leve med den nesten hver dag før-håper du får hjelp snart klememting <3<3<3

    3. Blås i vei, det skjønner jeg godt du trenger av og til 🙂 Ikke moro med så mye vondt.. Håper du får vær og mulighet til tur som gir så mye glede 🙂 Stor klem og god lørdag 🙂

    4. cuskima: Tusen takk 🙂 Migrene er ikke godt – min yngste sønn har vært plaget med det i mange år, men det ser ut til å ha sluppet taket litt. Han har mistet mye skolegang pga migrene. Så bra at du er bedre fra migrene 🙂
      Jeg satser på at de kan gjøre noe med den hoten. Jeg har mye annen smerte og den kommer nok aldri til å forsvinne men denne er så intens og plagsom 🙁 Men bevegelse hjelper jo heldigvis da 🙂
      Klem tilbake <3

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk <3 Ja jeg tenker med gru og glede om det er noe å gjøre med. Jeg er en pyse med sykehus har jeg forstått nå. Selv om jeg jobber innen helse - så er det noe annet når det gjelder en selv. Men får krysse fingre 🙂

      Klem tilbake og ønker deg en god lørdag 🙂

    6. eg er uansett glad du kan bevege deg og komme deg ut og at det da er levelig…håper også de kan gjøre noe med deg så du blir friskensen fortest mulig <3

    7. Det høres ikke noe godt ut med så mye smerte. Håper de finner ut av noe som kan hjelpe. Det er godt å skrive av seg litt frustrasjon over smerter av og til. Heldigvis har jeg det ganske bra, men har vært borti en del ondt i ryggen. Hadde bla prolaps og det er noe av det værste jeg har kjent. Så sinnsykt intens smerte de første ukene. Heldigvis gikk det over av seg selv, og litt sånn små-ryggvondt fra tid til annen har jeg lært meg at kommer og går. Tur i ulendt terreng er bra for alle, og jeg går desverre altfor sjelden, det blir mye asfalt her. Prøv å nyte helgen 🙂

    8. Ingen tvil om at smerter stjeler energi! Huff, ønsker deg god bedring. Skal se om jeg finner igjen artikkelen om å sove med løkringer i sokken, mot betennelse… Høres sykt ut men 🙂

    9. margarites: Ja kroppen skulle ikke være vond den 😀 hehehe jeg har også slitt med prolaps i ryggen….. helsikens styr det…………. Men det går over 🙂 Tur i ulendt terreng er rein medisin for meg 🙂 Jeg nyter allikevel jeg 🙂
      God lørdag til deg 🙂

    10. jeg er så hjertens enige med deg ,gleder meg til varmere dager jeg også,da er det lettere å komme seg ut oftere.Jeg fikk en tur i dag og det trengtes for ryggen var jo helt av,men fya meg kor kaldt det er her nede på Dokka brrrrr

    11. Uff, ja de smertene er ikke gode å ha.. Kjenner til det.. Det er godt å få samlet energi.. Her sloss mine diagnoser, den ene vil være i aktivitet, den andre misliker det sterkt. Men nå kommer sommeren og da blir det lettere! Du er så flink å gå på turer og jeg elsker å se bildene fra turene dine!
      Ønsker deg en dag med minimale smerter! Klem til deg!

    12. Eileen: Sender en klem tilbake til deg <3 Ja det er godt å samle energi 🙂 Det er litt slitsomt for tiden da denne hoften ikke blir bedre og jeg må vente på innkalling for videre vurdering. Det er litt trasig......... men om det ikke blir verre enn det er nå, skal jeg nok ikke klage for mye 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg