1. pÄskedag

RUNDE

Ja det mÄtte bli en tur til Runde i dag, 1. pÄskedag.
SĂžndagstur – og siste fridag i pĂ„ska.

Det er vindfullt, men det bles hakke mere nÄ, etter at jeg har kommet hjem, enn det gjorde pÄ Runde fÞr i dag.
Selv om det blĂ„ste da ogsĂ„ 🙂


MÄlet i dag var egentlig Lundeura for Ä fÄ bekreftelse pÄ om Lundefuglen var kommet.
Men det blÄste sÄpass kraftig at jeg ikke tok sjangsen pÄ Ä runde hjÞrnet og klatre ned stigen, selv om jeg har kjetting Ä halde fast i.
SĂ„ da mĂ„ jeg nok ut til Lundeura i neste uke, for Ă„ fĂ„ med Lundefuglen som kommer tilbake i disse tider 🙂


Sauen stod trykt i vinden – den er hardfþr den 🙂


Ja, flikk bli en selfie istedet for Lundefugl-bilde i dag 🙂


Her i stien nedover, pÄ andre siden av Lundeura, bruker det vÊre lunt, men i dag var det ingen vits Ä gÄ ned her, for da hadde jeg nok blÄst pÄ sjÞen
hehehe 
Her er det ogsĂ„ sau
.. og den gĂ„r trykt den 🙂


Jeg er ferdig Ä rusle rundt og gÄr tilbake mot GoksÞyra.
De er fine disse stiene med treverk pĂ„ – og noen av de er like hele ennĂ„ og slipper bli utskiftet.


SĂ„ er lamba kommet ut 🙂
Men de er tryggest hos moren sin da.


TaretĂžrk.

 

SÄ kjÞrer jeg hjemover og Mr Sniff er glad for Ä komme inn og strekke seg pÄ badegulvet som er varmekabler i.
Ja, det var ikke kaldt ute i dag – for det var 10 grader pluss for det meste.
Solen varmer og vÄren kommer for fullt!!

 

#1.pÄskedag #fjelltur #turerifjellet #Runde #GoksÞyr #lamb #vind #sunnmÞre #selfie #skogskatt #natur #vindfullt #friluftsliv

20 kommentarer

Siste innlegg