Søndagstur

Den planlagte søndagsturen.

Den gjekk til DRAVLAUSBYGDA I DALSFJORDEN.

Jeg er så heldig å ha en god venninne der inne.

Jeg startet tidlig. Det var minusgrader og glatt på veiene. Skulle rekke ferge fra Volda til Lauvstad.
Jeg stresset ikke og rakk akkurat IKKE ferga jeg hadde tenkt å ta, og hadde over halve timen til neste. 
Og da må man benytte tiden godt. For da fikk jeg endelig tittet etter endene som fruensvilje hadde lagt ut bilder av og forklart hvor var.
Og jeg fant de jeg, men hadde jo ikke med noe brød å kaste ut til de, så de kom ikke så nærme meg, men bilder fikk jeg tatt.

#Stokkand og #Mandarinand

Jeg kunne knipset og knipset og knipset.
Jeg fikk noen gode bilder og er etter hvert fornøyd.
Jeg må kjøre og stille meg i fergekø 🙂

 

DALSFJORDEN OG DRAVLAUSBYGDA
På besøk til Anne-Louise.
Henne ble jeg kjent med på 4 ukers opphold ved Muritunet for noen år siden.

Jeg har med fjellsko og slikt, for vi skal ut å rusle.

SONY DSC
Vi prøver oss på en tur og treffer en kar på ski, som sier at snøen ikke er så god å gå i lengre fremme.
SONY DSC
Så vi snur og tar en rusletur der det er hardt underlag. Ja, for vi har ikke med truger 🙂
SONY DSC
Det er flott å gå her 🙂 Nydelig utsikt til de høye fjell <3
SONY DSC
Det er ennå mye snø her inne – til forskjell ute hos meg som det er vårlig og nesten snøfritt 🙂
SONY DSC
Men det er grønt her også, og våren er i siget 🙂
SONY DSC

SONY DSC
Vi stopper langs en elv, der det ikke er så dyp snø, og rusler litt rundt der.
SONY DSC

SONY DSC
En sopp har dukket frem fra snøen.
SONY DSC
Kjekke Anne-Louise.
Vi prater om alt mellom himmel og jord.

SONY DSC

SONY DSC
Isen smelter.

Her ender turen og vi rusler tilbake til bilen og kjører hjem til Anne-Louise.

Og mannen til Anne lager hjortegryte og den var kjempenydelig <3
Også nydelig kake som datteren hadde laget + hermetiserte epler fra hagen.

Det var friske farger i hele huset da jeg kom dit 🙂

Herlig!

 

 

Takk for en flott søndag, Anne Louise!

#søndag #utetid #natur #besøk #biltur #venninner #dengodesamtale #dagen

 

 

22 kommentarer

Siste innlegg