Fjøre og fjell

Igesundfjøra og Igesundvarden

Skulle en liten tur i dag og hadde ikke bestemt meg for hvor turen skulle gå…..
Tenkte egentlig på turstien på Heid.
Så sendte en kollega av meg ut melding internt på FB om noen ville være med på turstien ved Heid, og jeg heiv meg rundt og sa selvfølgelig JA.

Så var det ingen andre som meldte sin interesse, og vi forandret etter frem og tilbake, turen til å bli Igesundfjøra rundt.
Der hadde ikke Andrea gått før.
Flott – så var turen bestemt.
Andrea hadde med den flotte hunden, Rambo.
Tøft navn men rolig hund 😀

For en herlig dag å gå tur ved fjøra.
Blikkstilt og mye bedre temperatur i dag enn i går.
Jakke og lue måtte av etter hvert 🙂


Så flink gutt <3

Vi har nå valget mellom å gå samme veien tilbake, gå asfalt langt og lenge eller følge stien over fjellet.
Jeg er veldig glad for at Andrea sa at vi har jo dagen å bruke og kan gjerne gå over fjellet.
Selv om jeg hadde gått der valget falt 🙂

Da ble det på ukjente stier for oss begge to, for der har heller ikke jeg gått før.
Spennende.

SONY DSC
Noen tar seg en høy tone …………….   😀
Om du ser det……….. ?


Og om ikke reven rasker over isen,  så………
Kan du se det……….  ?  


Det er spennende med skog, men jeg prøver unngå skog om sommeren pga all flåtten.


Vi er ganske så fornøyde 🙂


Og gevinsten er jo den flotte utsikten vi får.
Og at vi mestrer <3


Utsikt fra Igesund mot Nerlandsøybrua, Nerlandsøy og Runde ytterst.


Meg og Rambo 🙂
Fotografen er Andrea.


Vi kunne egentlig bare gå forbi Igesundvarden litt lenger nede, og bare komme oss ned fra fjellet.
Men den lå jo bare noen meter fra oss, og da måtte vi jo selvfølgelig til toppen.
Så fikk vi spist en appelsin og slappet av litt før turen nedigjen startet.

Yhooo vi er spreke!!!


Dette bildet synes jeg er nydelig.
Utsikt mot Hidsegga fra Igesundvarden.

Så er vi klare for å gå ned igjen.

Vi har gått noen skritt i dag også.

Godt for det meste dette.

Tusen takk for herlig tur, Andrea.

 

Det er om å gjøre å gripe dagen så godt en kan.

 

#fjøreogfjell #turerifjellet #kollegaer #dyttno #nyttårsmarsjen #skritteller #natur #glede #godhelse #mestring #sunnmøre #vårfølelse #igesundvarden

 

20 kommentarer

Siste innlegg