Storevarden 431 moh.

Vade i snø

 

Ja det er det, å vade i snø, når jeg i dag ville gå i fjellet, og da til Storevarden.
Jeg kunne ha valgt å gå til f.eks. Muletua, og sluppet vade i snø.
Men, hvorfor gjøre det enkelt???

Hehehe
Jeg hadde iallefall bestemt meg for Storevarden.

Opp fra Kvalsvika.

SONY DSC
Flott utsikt mot Runde.
Det snøva litt da jeg startet å gå – men det forsvant, og sola skinte igjennom.

SONY DSC
Store snøskavler her og der. Dette er favorittplassen min på vei opp, men i dag var det for mye snø her 🙂

SONY DSC
Jeg hadde nå bestemt meg for at jeg ikke skulle gå samme veien ned igjen, fordi det var tungt, og jeg gjekk igjennom i dype skavler her og der.
Heldigvis hadde det for noen dager siden, vært en annen og tråkket oppover, så jeg gjekk i spor det meste av turen.

SONY DSC
Det er bare vakkert <3

SONY DSC
Snøskavl.
Blir litt streset i hodet fordi det kommer en del tåke fykende, og det er hvitt over alt, og jeg tenker tanker om ras og slikt…..
Derfor er jeg fortsatt bestemt på å gå en annen vei tilbake.

SONY DSC
Tåke og sol og skyer om en annen.
Man føler seg ganske så alene oppe på dette fjellet, selv om et ikke er så langt unna hjemmet.
Den toppen du ser som ikke er snø på, er #Muletua.
Men utsikten er jo mektig herlig herfra.

SONY DSC
Ja, her er jeg. Nesten oppe!

SONY DSC
Sol, tåke, skyer og flott utsikt.

SONY DSC
Jeg er på toppen – Storevarden – yohoo!!
Men, det mørkner til, og en snøkave kommer.
Jeg som hadde bestemt meg for å gå en annen vei tilbake, snudde om og startet på samme veien.
Det var ikke noe tråkk utenom der jeg hadde gått.
Tok fram en plastpose for å ake meg nedover, men måtte bare fokusere på å gå i spora, så ingen aking nei.
Det gjekk egentlig veldig bra det, selv om jeg nå var søkk våt i fjellskoa pga all gennomtråkking i snø, og selvfølgelig all snøen som hadde havna i skona.


Men da jeg var kommet vel ned fra all snøen, klarnet det opp igjen, og alle strabasiøse skritt var glemt.
Herlig mestringsfølelse.

 

#turerifjellet #friluftsliv #snø #sol #utsikt #natur #glede #storevarden #mestring #dyttno #sunnmøre

12 kommentarer

Siste innlegg