SĂĽ regnet snøen bort…..

Sü regnet snøen bort.

Litt om gĂĽrsdagen:
 Jeg tok rett og slett og baket rundstykker.


Inspirert av en eller annen her inne, husket jeg denne gangen på å raspe gulrøtter i deigen 🙂

Og det ble litt hips om haps – for jeg tømte i Fibra, Havregryn og sammalt hvete – blandet i en pk tørrgjær og raspet to gulrøtter.
Jeg tenkte egentlig ikke over hvor mye av hver meltype jeg brukte. 
Det ble en dĂŚsj av alt.
SĂĽ til alle dĂŚsjene ble det oppvarmet 6 dl vann.


SĂĽ ble valget olje.
Det har jeg ikke brukt i rundstykker før, og var veldig spent pü hvordan det ville funke.
Jeg brukte vanlig hvetemel til ĂĽ elte sammen deigen pĂĽ slutten.
Den hevet seg ca halv time.
Satte ovnen pĂĽ 200 grader.

Eltet ut ca 20 rundstykker og lot de etterheve ca 15 minutt.
Steketid ca 30 minutt.


Jeg er kjempefornøyd!


Rundstykkene er herlige pĂĽ smak og pĂĽ en mĂĽte saftige.
Så i dag skal jeg ha rundstykker med hamburgerrygg og ost, med meg på kveldsvakt 😀
Det er sĂĽ herlig ĂĽ ha slike godiser i frysen.
Godt å ha med ut på tur  i fjellet og ellers godt til morgen og kveld 🙂

 

I dag er nesten all snø borte vekk og veiene er bare og veldig kjørbare.
Jeg har vĂŚrt pĂĽ spinning og styrke pĂĽ Aktivsenteret i dag.
Herlig start pĂĽ dagen.

Så har jeg tatt meg en runde rundt i bygda – det blåser litt og bittelitt regn i luften.

Det er greit å gå denne runden og stikke innom moderen 🙂

Nå er det rett hjem – middag – jobb 🙂

Ønsker dere en fin onsdag!

 

#süregnetsnøenbort #rundstykker #utpüturaldrisur #dyttno #baking #Rapsolje #gulrøtter

12 kommentarer
    1. Du har fått gjort mye i dag du! 😉 Baking og spinning og gåtur.. Flink! <3
      Bare veier ja, det mü jeg innrømme at jeg savner! Ikke noe gøy ü kjøre pü snø og is..
      Kos deg videre med onsdagen. 😉 Og på jobb!

    2. sü flink du er da og det er virkelig godt med helt ferske hjemmebakte rundstykker )) dere har bedre vÌr en vi i dag skjønner eg,for her har det virkelig vÌrt guffent i dag ) ha en fin kvelsvakt da

    3. De sĂĽ gode ut!! Jeg var sĂĽ flink til ĂĽ bake før..men har helt mistet gnisten.. prøvde meg pĂĽ gulrotkake til sønnens bursdag, og ALLE elsket den! ogsĂĽ sĂĽ sunn da… 🙂 sĂĽ flott at veiene deres er sĂĽ si bare, her er det ogsĂĽ blĂĽst bort mye, men var veldig glatt pĂĽ sideveiene.. Men hĂĽper det snart er bart.. Ha en god onsdags kveld!

    4. SĂĽ deilig med rundstykker, selvbakt 🙂 DU er flink…jeg gidder aldri lage mat jeg… Men sikkert godt med hjembakt pĂĽ jobb. God vakt 🙂 Her er det lite snø ogsĂĽ..

    5. Unni: Hehehe joda, men bakingen tok jeg i går 🙂 Hadde ikke rukket det i dag 🙂 Ellers har det vært en herlig dag og rolig vakt på jobben 🙂 I morgen blir det kurs hele dagen istedet for kveldsvakt som jeg egentlig skulle ha 🙂 Herlig det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg